Les receptes de Joan Carretero


 Data:  18 d'abril del 2009
 Concepte:  Article de Joan Carretero al diari AVUI
"Patriotisme i dignitat"
jc-avuipetit.jpg
 Accés:   WEB





 Data:  19 de març del 2006
 Concepte:  Entrevista a Joan Carretero a La Vanguardia (1a part)
"Zapatero és el principal culpable d'aquest immens desastre de l'Estatut"
 Accés:  PDF




 Data:  19 de març del 2006
 Concepte:  Entrevista a Joan Carretero a La Vanguardia (2a part)
"Hi ha una casta de personatges que viu dels informes i això s'ha d'aturar"
 Accés:  PDF




 Data: Juny i Juliol del 2006
 Concepte: ERC: LA MILITÀNCIA HA DE TORNAR A PARLAR
 Accés:  WEB




 Data:  30 de gener del 2007
 Concepte: Entrevista d’EL TEMPS núm. 1181
"No hem militat a ERC per, ara, plantar-nos aquí"
carretero-eltemps.jpg
 Accés:  WEB




 Data:  30 de juny del 2007
 Concepte:  Discurs de Joan Carretero a l'Auditori de Barcelona
 Accés:  PDF




 Data: Febrer del 2007
 Concepte: Joan Carretero a TV3, en el programa La Nit al Dia
 Accés:





 Data:  2008
 Concepte: Joan Carretero entrevistat per Antoni Basses (Catalunya Ràdio)
 Accés:





 Data:  2008
 Concepte: Joan Carretero entrevistat per Jordi Basté (RAC 1)
 Accés:






 Data:  2008
 Concepte: So del debat a Esparreguera
 Accés:





 Data:  2008
 Concepte: Entrevista a Joan Carretero al web d'RCAT
 Accés:  WEB 





 Data: 2008
 Concepte: Xat amb Joan Carretero a Vilaweb
 Accés:  WEB





 Data: 2008
 Concepte: Entrevista a Joan Carretero a Tribuna Catalana

 Accés:  WEB




 Data: Març del 2008
 Concepte: Joan Carretero a TV3, en el programa La Nit al Dia
 Accés:





 Data: Març del 2008
 Concepte: Roda de Premsa de Reagrupament.cat
 Accés:




6269 lectures | 31 comentaris Enviar
Comentaris (31)add
...
escrit per josep chalmeta , 04/03/2009 08:52

Joan, portem massa temps en silenci. Ja és hora de tornar a parlar clar i català.

Valora'l:
+
-
...
escrit per Pol , 08/03/2009 14:58

Sr.Carretero no cal que l'adorem com al messies de Reagrupament, però és veritat el que diu en josep chalmeta. Vosté aplega als mitjans de comunicació i fa possible que sigui viva la presència de Reagrupament Independentista. El trobem a faltar.

Valora'l:
+
-
...
escrit per Ma. Montserrat Barenys , 08/03/2009 16:53

Ens passarà com aquesta pobre catalana de 101 anys que probablement ja no hi seran a temps les assistències necessàries, ella i les altres persones que ja han fet tard. D' acord amb Josep Chalmeta, quan Reagrupament.cat, comenci a ser actiu per la nostra llibertat ja haurà fet també tard. ERC per no trencar el tripartit i per voler calma és capaç de deixar aquestes pobres persones velles sense ajuda i R.Cat, per por de trencar ERC, no es mou. Que la prudència no ens faci traïdors. Almenys, a mi, no m'hi farà.

Un tan llarg silenci crea desinterès i desídia. Llàstima d'esforços i esperances posades en aquest camí.

Valora'l:
+
-
de vegades, la prudència, no és m´s que por ...
escrit per Emili , 14/03/2009 15:07

Esperar veure passar pel davant el cadàver ( polític ) dels enemics no és pas una estratègia valent.Senyors de Reagrupament, senyor Carretero, hi ha vida dellà ERC. Totes les organitzacions són endogàmiques, tendeixen a "sectaritzar-se". Els que hi són, acaben confonent els interessos i vicisituds de les organizacions amb els ideals que aquestes, suposadament, representen .Centenars de milers de catalans, ara mateix, no saben - no tenen, de fet - a qui votar . Això és el que importa no pas la puixança/decadència d'un partit, el vostre, que ha perdut el nord i a on no s'us fa ni cas, per cert. La militància de ERC s'ha postrat davant els oficialistes. El sou fa miracles. Si no ho feu ara, perdreu tota credibilitat entre l'electorat independentista. Cal que algú lideri una nova via . Són centenars de milers de vots - repeteixo - que o bé engreixeran les files de CiU , l'abstenció o el frikisme extraparlamentari. Si no feu res i us limiteu a deixar passar el temps a l'espera de la davallada desprès no tindreu cap credibilitat.

Valora'l:
+
-
...
escrit per Emili Puigdemont , 14/03/2009 15:17

És significatiu que no hi hagi cap entrevista amb Carretero en aquesta plana des de març de l'any passat. A voltes, la prudència no és més que por. Carretero està decebent les expectatives que es varen suscitar fa temps, massa temps ja . I és trist perquè la seva figura tenia allò que falta avui dia a la classe política catalana : credibilitat . Cap organització és eterna . ERC no és l'única via devers la independència. Les errades estratègiques comeses són tan rellevants ( El PSC no s'ha catalanitzat, no s'ha esgarrpat ni un sol vot als feus socialistes, la pluja fina és idèntica al peix al cove, el del PSOE no és pas un govern amic , Catalunya no ha avançat sensiblement pel que fa a la sobirania des que ERC que és al govern ) tardarà anys en recuperar el prestigi, això si el torna a recuperar alguna vegada . Són massa errades estratègiques i massa greus . Als independentistes, la puixança de ERC ens importa un rave, el que volem és la puixança de Catalunya . Això és el que no sembleu comprendre . Cal un nou partit independentista encapçalat per candidats amb cara i ulls , creïbles, que inspirin confiança . Carretero, marejant la perdiu, l'està perdent - la confiança, la credibilitat - . Desfullar la margarida no genera pas l'entusiasme col·lectiu imprescindible per tirar endavant la gesta de l'alliberament nacional.

Valora'l:
+
-
UN PARTIT NOU
escrit per RAMON BELLIDO GONZALEZ , 17/03/2009 22:08

ESTIC TOTALMENT D'ACORD AMB L'EMILI PUIGDEMONT, març 14, 2009 , " cal un nou partit independentista ".
Sr. Carretero, encara som a temps, ara es el moment.

Valora'l:
+
-
Ara es l'hora, catalans.
escrit per Josep Mª Ribot , 17/03/2009 23:21

L'actual ERC està totalment desprestigiada per l'actual Executiva i no te futur pels ex-votants i un gran sector independentista. Crec que la propera devallada serà èpica.
Sé lo complicat i costós que és constituïr un nou Partit; per tant, no hi hauría una altra solució per començar a córrer i estar a punt per les properes eleccions autonòmiques? No sería viable una integració a un "Estat Català" per exemple, agafant les regnes i desenvolupar-lo per atraure a la munió d'electors desenganyats d'ERC, que tenim com a objectiu principal l'Independència de Catalunya?
Al "Racó Català" som milers els que desitgem que s'obri una porta així per donar-li tot el nostre suport; un Partit que no fos antagonista de CDC sino que poguéssin fer un front nacional si convingués, per frenar al PSOE i desplaçar del poder a Catalunya als lerrouxistes del PSC i desactivar als seus còmplices actuals, ICV i Esquerra.
Endavant Carretero i Cía.; el terreny està abonat i a punt per ser sembrat.

Valora'l:
+
-
Que la prudencia..............
escrit per Miquel , 18/03/2009 08:56

Sr. Carreterero; que la prudencia no ess faci traïdors.

Valora'l:
+
-
A què esperem?
escrit per Quim Miralles-Prades , 18/03/2009 13:00

El temps passa de pressa, sobretot per als independentistes de certa edat.

A ERC necessitem amb urgència un canvi de gir, que molts vàrem intuir cristalitzar amb la creació de Reagrupament i el missatge del seu líder, Joan Carretero. Però d'ençà del Congrés de l´any passat s´han acabat els missatges i l´acció de lideratge. Necessitem sortir de l'atzucac de forma immediata...si encara hi som a temps!.
QUIM

Valora'l:
+
-
Ens estem adormint
escrit per Jaume Figuerola , 19/03/2009 20:28

Estic totalment d’acord amb en Quim Miralles, Què fan els líders de Reagrupament? Estan hivernant? No pot ser que després d’aquell alè d’aire fresc i optimisme de cara el futur, amb l’acord amb els d’Esquerra Independentista, el nom quedava molt bé, ”Reagrupament Independentista” , ara s’hagi parat tot per part de Reagrupament, ja que els independentistes liderats per en Bertran, estant movent una recollida de firmes per portar a terme un referèndum a fi de saber si la militància està disposada a empenya el carro d’ERC, que dona la sensació que esta encallat i no hi han preses de posició enèrgiques i contundents per resoldre els problemes que hi ha en aquest moment a Catalunya.

Valora'l:
+
-
...
escrit per francesc , 20/03/2009 20:49

És important aprofitar les contradiccions dels nostres enemics: crisi econòmica, situació de minoria el parlament espanyol, contradiccions dintre del PSOE-PSC, sentència del constitucional, contradicció a Euskadi amb el govern PSOE-PP, finançament de l'estatutet, possible canvi de la llei electoral, etc., etc. Després de la manifestació de Brusel·les hem de continuar, per fer possible el impossible. Sisplau, lidereu !

Valora'l:
+
-
deumil.cat
escrit per independentista , 20/03/2009 22:28

Sí, certament... en Carretero porta molt de temps callat. Espero que no sigui perquè està esperant la sentència del TC per reaparèixer, ja que això seria donar-los, al TC, implícitament legitimitat.

Valora'l:
+
-
diem prou
escrit per gloria solsona oliveras , 23/03/2009 14:13

amic Carretero.perdona que comensi amb aquet agjectiu pero et considero realment un amic perque al teu costat avans de les eleccions en el congres les teves paraules i el seu sentit eran identiques amb el meu amic del anima que es Catalunya .
Com be deus sapiguer l'amor i l'amistad es com un jardi que tens d'anar regan per mantenir la seva força.
Amb aquestas paraules t'estic dient que et necesitem, que ja no sé ben bé amb qui creure pèrò amb la teva renovada presència crec ens ajudaria molt a tot aquest col.lectiu que, si l'engrandim amb les sigles ERC bé, però si s'han de cambiar, perquè no Reagrupament d'esquerra de Catalunya (REC)?
Sincerament,
Glòria Solsona i Jacint Texidó

Valora'l:
+
-
Parleu ja
escrit per Lluís , 25/03/2009 11:36

Donat el desgavell del tripartit, i la pèssima gestió de la direcció d`Esquerra (la clatellada electoral farà història), en Joan Carretero ha de parlar, alt i català. Molts estem començar a pensar que Esquerra ja està amortitzada i fa falta quelcom de nou. Només en Joan ens farà canviar d`opinió. Anem directament a la provincialització de Catalunya, guiats pel PSCPSOE amb el silenci còmplice d`Esquerra.
Vosaltres heu de dir PROU. Però ja.

Valora'l:
+
-
Endavant! Ja n'hi ha prou
escrit per Delnord (dels Països catalans) , 26/03/2009 06:49

Mai ha estat tan fàcil compartir la totalitat dels comentaris, llàvosrs que nombrosos...
per què?
Estan UNàNIMs!

i només insistiré amb un, el més original (no repetit) i per tan amb més possibilitat de passar desapercebut
(deumil)
"Sí, certament... en Carretero porta molt de temps callat. Espero que no sigui perquè està esperant la sentència del TC per reaparèixer, ja que això seria donar-los, al TC, implícitament legitimitat."

Valora'l:
+
-
Endavant! prou hem esperat!
escrit per Delnord (dels Països catalans) , 26/03/2009 06:53

Mai m'ha estat tan fàcil compartir la totalitat dels comentaris encara que nombrosos!
Per què?
No veieu que estan unànimes?

I només insistiré amb un perquè és tan original (isolat) que pot passar desapercebut:

(deumil.cat escrit per independentista, març 20, 2009)

"Sí, certament... en Carretero porta molt de temps callat. Espero que no sigui perquè està esperant la sentència del TC per reaparèixer, ja que això seria donar-los, al TC, implícitament legitimitat."

Valora'l:
+
-
Tinc por
escrit per alex , 27/03/2009 20:00

Tinc por, La crisis no és cap broma. I aquesta por no és d'impotència sinó més aviat de desesperació en veure com dia a dia els politics que dirigeixen el nostre país no tenen idees ni valor per negociar canvis importants. La majoria de gent com jo espera que algú ens doni quelcom d'esperança per tirar endevant.

Valora'l:
+
-
Les tres línies vermelles
escrit per Manel Bargalló , 31/03/2009 13:38

Ningú recorda que en Joan Carretero va dir al congrès d'ERC?
Va dir que respectava l'eleció d'en Puigcercós per part dels militants i per tant per respecte a la democràcia deixava a aquest fer exercir com a president d'ERC i que posés en marxa les seves accions del seu programa electoral.
Només va dir que deixaria d'estar callat si es trepitjaven alguna de les tres línies vermelles per part d'ERC:
- Qualsevol acceptació d'una llei que posi en perill la defensa del català
- Acceptació d'un finançament pobre i que no compleix amb l'Estatut
- Resposta tova o nula a la sentència del TC

Els actuals dirigents d'Esquerra (suposo que junt amb el Montilla) fins ara, han fet tot el possible per no haver de clarament definir-se en aquests tres aspectes i per aixó en Joan Carretero, com a home de paraula , s'ha mantingut callat.

Però tot sembla que aviat, en Puigcercós i Cia no es podran mantenir més temps sense definir-se i serà el moment de parlar de nou.

De fet, el darrer article de la Rut, ja indica que la cosa comença a canviar.

Valora'l:
+
-
aire nou
escrit per ruben , 11/04/2009 01:29

carretero, milito al partit republica català, i vull dir-li que Catalunya, que és el mes important, necesita una opció al 2010, que no sigui mas ciu o puigcercos E, una opcio independentista de veritat, aixi que els de R.cat veniu-vos a RC, mes que res perque ja esta el partit legalitzat i constituit, pero si el problema es que vingueu vosaltres, cap problema, formeu un partit vosaltres i ja anirem nos, perque hem d'anar TOTS junts R.cat i RC que en veritat som el mateix, uns decebuts dins i uns decebuts fora, de l'actual cupula politica catalana.

Valora'l:
+
-
...
escrit per ruben , 11/04/2009 01:37

i joan, també dir-te a tu i a tots els de R.cat que no soc cap friki per estar en un partit extraparlamentari com he llegit per aqui,tinc 21 anys i només vull que els meus futurs fills no hagin de patir o de lluitar per veure el seu pais lliure com ho estic fent jo, siusplau que les sigles ERC son les historiques pero ja no signifiquen el mateix, o algu continuaria sent del FCB si jugues al bernabeu, vestis de blanc i jugues a primera? jo seria del FCcom es digui encara que jugues a tercera pero blaugrana i al camp nou. perque el que comten no son les sigles o el nom , son el sentiment que porten darrere i el sentiment de macia companys etc ja no esta darrere de ERC esta darrere de R.cat i RC. Si no ho fa per voste, faci-ho per els catalans del futur siusplau.

Valora'l:
+
-
...
escrit per independentista , 13/04/2009 17:21

Revisualitzant els videos de'n Carretero arribo a la conclusió que de moment ell no parla perquè ja ha dit tot el que havia de dir.

La diferència fonamental entre Carretero i la quasi universalitat dels polítics de primera fila en actiu que tenim avui en dia, radica en el fet que les e-hemeroteques reforcen la figura del metge dels Pirineus en comptes d'anar en detriment seu, com passa per la resta.

Valora'l:
+
-
...
escrit per Joan de Palau , 14/04/2009 02:49

Joan,
No creus que ja començaria a ser hora de sortir i mostrar que el Reagrupament continua existint? Per què no es fa la unió amb Esquerra Independentista i es forma, d'una vegada, el Reagrupament Independentista?
Si això no es mou, moltes esperances estaran trencades... Tu mateix.

Valora'l:
+
-
silenci tàntric
escrit per Confús-sí (a.k.a. independentista) , 15/04/2009 01:34

En Carretero està practicant un "silenci tàntric". Però jo crec que en aquests temps que corren, farcits de xerrameques que creixen alt i ràpid abonats pels fems que excreta la massmèdia dels amos, això va a favor seu, i que ha de mantenir-se en les seves conviccions per molt que tothom el comenci a pressionar; Els leaders són així de freaks, i justament per això són leaders un cop els hi arriba el seu moment i l'entorn on la seva manera de fer inoperant fins a les hores, esdevé tant efectiva com la del més magnífic predador.

A veure si tenim sort i dins de 30 anys, un cop ja amb 20 anys de Catalunya independent i cabilant en els processos autodeterministes d'altres territoris de cultura i llengua afí, el nostre maldecap consisteix llavors en com ens ho fem per treure'ns el de sobre de la mateixa manera que ara ho estem fent amb els de la in-direcció actual.

Endavant Joan!! i no et deixis liar pels "piranyes (sic)" aquests teledirigits que van intoxicant per l'hiperespai 2.0

Estic convençut que fa 78 anys la gent també deuria fer-li retrets a l'avi Macià, que donarien com a resultat un patró gairebé idèntic al que avui resulta dels que li fem al Carretero.

Valora'l:
+
-
Ja n'hi ha prou
escrit per Carles Casadó Uribe , 15/04/2009 21:21

Salutacions,

Punt 1.
Aquesta setmana santa he fet un viatge per madrid i la província de cáceres. He constatat, novament, que la informació que es dóna a espanya és molt eficaç per fomentar el sentiment de rebuig permanent per tot el provinent de catalunya o considerat català.
Si us plau, que no hi hagi cap més ingenu que es pensi que es pot fer pedagogia a espanya per explicar el fet diferencial català.
Punt 2.
Si treballem per una empresa on el cap porta anys sense escoltar les nostres necessitats, ni fer cas als nostres drets, ni pagant-nos el que mereixem i només aconseguim copets a l'espatlla dient-nos que no patim, que aviat tot s'arreglarà. Quan veiem que no s'arregla res, insistim i ens fa promeses que mai s'arriben a complir.
Arribat aquest punt, només ens queden dos camins o deixem de queixar-nos i aguantem el que ens caigui o bé deixem l'empresa.
Punt 3.
L'acció política per lluitar pels interessos de catalunya s'ha mostrat poc eficaç. Cal mobilitzar tota la població que viu al país. Cal explicar que si el tracte del govern central continua així, perillen les ajudes a les persones desvalgudes, perillen les ajudes als damnificats per la crisi, perilla el finançament i la renovació del sistema sanitari, perilla el finançament i millora de l'educació a catalunya, ...

Valora'l:
+
-
SOM-HI
escrit per Francesc Gimenez , 20/04/2009 16:38

JOAN,

Els PPPCC, necessiten més que mai l'ESPURNA, per veure néixer un nou dia LLIURE i INDEPENDENT, el somni del llibre "Cròniques de la Independència" (us recomano la seva lectura i difusió), on es recorda una Catalunya lligada a Espanya en el passat, pot no ser tal somni i esdevenir un feliç despertar. ENDAVANT !

Si ho tens clar i no et torses pel camí, crec que ara és el moment d'aconseguir-ho (mai amb els pactismes amb partits lligats a Espanya, sino amb un camí clar amb partits sobiransi cap a la independència).

Catalunya més que mai NECESSITA un LÍDER i un REFERENT (que no es doblegui com en CAROD).

Clar anar cap a la proclamació ràpida i unilateral de la independència i el reconeixement dels ents internacionals.

Gràcies Joan !, Salut i Força

Valora'l:
+
-
Massa mediocritat?
escrit per Joan , 27/04/2009 23:41

Joan, suposo que es poden fer diferents valoracions polítiques dels teus darrers actes, però, per sobre d'axó, els valoro molt especialment per què mostren els trets d'una persona amb dignitat, honesta, coherent, valenta i responsable i amb una conducta, sempre respectuosa. Hi si ho valoro tant especialment, probablement sigui degut a que no sovintegen els polítics que reuneixen aquestes qualitats.
S'apropem moments crucials, ens cal valentia a tots i, tenir la intel·ligència política necessària per poder sumar amb tots aquells amb qui compartim el mateix objectiu.
ENDAVANT!

Valora'l:
+
-
l'hora de no se sap res
escrit per xuclafiga , 28/04/2009 01:25

Bè, ara veurem, desprès de tants cops patriotics al pit quants s'en van amb vostè sense cadira ni mamella. Interesant. Una petita reflexió: jo devostè, m'allunyaria tot el que pugues d'en Renyer, massa tou amb els nois del tret al clatell. Es la diferència entre res i un escó.Democràticament, endavant.

Valora'l:
+
-
No ens decebis!
escrit per Jordi Roig i Reixach , 28/04/2009 11:06

Joan, som molts els que estem esperant un partit seriós, engrescat, integrador i plural cap a l'INDEPENDENCIA, passant evidentment pel corresponent dret a decidir mitjançant l'exercici del vot en un referendum per l'autodeterminació. Si vosaltres sou o aconsegiu ser el cap de l'iceberg que tots percebem peró que, fins al moment, no ha sortir a la superficie, benvingut sigui la vostra moguda de peça, però si us plau, no torneu a enviar senyals que no es concretan en fets. Ja es arrivat el moment. Estem madurs. Som molts els que volem accions democratiques peró inequivoques. Recordeu els mils de persones de tota condició i edat, que pagant-se-ho de la seva butxaca, varen fer l'esforç d'anar a brusel.les a reclamar-ho.

Valora'l:
+
-
Ara és l'hora catalans!
escrit per Joan Ramon Roca i Barberi , 30/04/2009 14:39

Ara és l'hora d'estar alerta per quan vingui el TC i tenir una resposta forta, valenta, independent...el que ara ja no té ERC el partit al qual havia votat sempre i que mai més votaré. L'esquerra és una falàcia, la República també. Només crec en una cosa: La solució. La independència!

PD la pàgina per a fer-se militant no funciona bé...

Valora'l:
+
-
diguem prou
escrit per pilar buc , 31/07/2009 16:17

Ara és l'hora de parlar ó callar per sempre, PARLAR CLAR I CATALÀ, amb
forÇa i sence por, CATALUNYA, ha de estar damunt de nosaltres.El pais
es trova en perill. LLUITEM, per ell, amb la paraule, amb fets i mai, mai i mai amb violéncia, la vida i les perssones son mes que les idees, respectem a tot-hom.

Valora'l:
+
-
Una oportunitat irrepetible...?
escrit per alfons jorro , 10/09/2009 12:32







Demà es la DIADA,... estem a punt de rebre "la condemna" del tribunal constitucional,...reagrupament ja comença a estar a punt d'il.lusionar els catalans amb un llenguatge diferent, es el moment de convèncer tothom que l'independència, (a part de ser l'ùnica via de ser lliures), es perfectament possible si volem tots.
Tenim mil exemples...."pidolant només en traiem almoines", es hora de exigir on calgui, el nostre dret a decidir què volem ser un estat independent. No perdem el temps fent cadascú la guerra pel seu compte. Als partits polítics els passa com a les religions, el que diuen està molt be... llàstima que no te res a veure amb el que fan!!! Fins què no siguem capaços de treure un "parell de milions" de persones al carrer demanant l'independència no ens em sortirem.

Valora'l:
+
-
Escriure comentari
més petit | més gran

security image
Escriu els caràcters de la imatge


busy
 

Enquestes