Proposta de Manifest Fundacional
proposta-manifest.jpg














Si ens voleu fer arribar la vostra opinió i aportacions ho podeu fer a la següent adreça: Aquest correu electrònic és protegit contra spam bots, necessiteu JavaScript habilitat per veure'l








proposta_manifestfundacional (PDF)


Reagrupament Independentista, militants i simpatitzants que volem una ERC forta que recuperi els valors i el rumb polític del partit

Reagrupament Independentista agrupa a militants i simpatitzants d’Esquerra Republicana de Catalunya que tenim com a objectiu que ERC situï en la seva agenda política la independència i la justícia social, i que recuperi l’estil republicà de fer política: transparent, auster i proper a la ciutadania.

Reagrupament Independentista subscriu la declaració ideològica d’ERC i es dissoldrà un cop acomplerts els seus objectius.




La situació de crisi econòmica i política actual exigeix la unió sobiranista


El moment polític i econòmic actual d’extrema gravetat exigeix un país amb les eines necessàries per fer front a les amenaces econòmiques i polítiques plantejades, i demana un partit fort, cohesionat i a l’alçada dels reptes que ens assetgen:

- Estem patint una profunda crisi econòmica estructural, no conjuntural, agreujada per una crisi econòmica internacional sense precedents.  La sortida de la crisi exigeix que la societat catalana disposi d'un model propi econòmic i de futur, adequat a les seves característiques històriques i geogràfiques.  Aquest model exigeix el poder polític i la sobirania fiscal que ens corresponen pels nostres drets històrics com a nació i per la nostra voluntat com a poble

- L’estat espanyol amenaça amb un mal acord de finançament i majors retallades en l’Estatut, perpetuant el tracte colonial dels darrers 300 anys. L’estat espanyol ha perdut credibilitat democràtica amb deslleialtats permanents, incompliments de lleis i no respectant ni el marc d’autogovern català ni la voluntat del poble de Catalunya

- ERC ha de ser capaç de donar una resposta política a l’atzucac que viu el nostre país, perplex davant la impossibilitat d’avançar en l’autogovern per la via constitucional, i afeblit per la pèrdua de lideratge econòmic en el sí de l’estat espanyol i per la paulatina pèrdua de credibilitat dels partits polítics com a instruments de transformació social

- El suport d’ERC a un govern sempre ha de passar per aconseguir dotar d’utilitat el vot dels ciutadans exigint progressos clars i tangibles en els dues línies mestres del seu programa: la construcció d’uns Països Catalans sobirans i d’una societat justa i amb menys diferències socials

- ERC ha de respondre al fracàs de l'estratègia gradualista basada en una etapa intermèdia que esgotés les possibilitats del règim espanyol actual, i replantejar-se la seva presència en el govern en funció de les accions que facin el propi govern o els seus socis en altres institucions.  Així, ERC no es pot aferrar a la definició d'ERC com a “partit de govern” per legitimar la seva presència tot i que no es realitzin passes significatives cap a l’alliberament nacional o, pitjor, hi hagi passes enrere



La independència és possible, i ERC és la millor eina per aconseguir-la


La independència és possible, necessària, i cada vegada té més suport social:

- Exemples com els de Kosovo i Montenegro, així com processos com el d’Escòcia, mostren que la independència és possible en la Unió Europea contemporània i que és compatible governar amb normalitat i avançar cap a l’exercici del dret a decidir

- L’opinió dels ciutadans de Catalunya vers el projecte independentista ha evolucionat favorablement els darrers anys. Les perspectives auguren que aquesta evolució es perllongarà per motius generacionals i per l’esgotament de la via autonomista com a camí vàlid per incrementar l’autogovern

- La independència és necessària perquè l'estat espanyol i el règim monàrquic vigent són irreformables. No hi ha cap alternativa federal espanyola, i per tant la independència és l’única manera de garantir un millor futur per les futures generacions i per a què puguem destinar el fruit del nostre esforç a millorar la nostra cohesió social i garantir el progrés econòmic


Per aconseguir la independència cal la unió de tots els sobiranistes a l’entorn de l'únic projecte polític que proclama lluitar per la independència i té la implantació social per a fer-ho: ERC.  Per això, Reagrupament Independentista fa una crida a:

- Tots els militants d’ERC, a participar activament en assegurar que ERC compleixi el seu ideari

- Tots els simpatitzants, a participar en ERC

- Aturar les lluites entre els sobiranistes i centrar els nostres esforços a sumar a tots els ciutadans del país en el projecte de construir un estat lliure i socialment just. Per fer-ho, cal tenir clar que els nostres rivals són l’espanyolisme i el regionalisme, enlloc de les diferents visions i matisos del sobiranisme català



Assolir els objectius estratègics de Reagrupament Independentista, que són els d’ERC, exigeixen una nova estratègia política i un partit renovat

La nova estratègia política d’ERC ha de passar per:

- Superar el gradualisme i establir una estratègia política centrada en assolir una majoria social que es tradueixi en majoria electoral al Parlament de Catalunya i permeti proclamar la República Catalana

- Aparcar l’estratègia del patriotisme social, basada en generar adhesió al nostre projecte només a base de gestionar l’autonomisme amb polítiques d’esquerres, i bastir una estratègia que es contraposi la plenitud política i social amb l’autonomia de règim comú espoliada

o Aquesta estratègia exigeix la combinació de l'acció política amb l'activisme social. ERC no pot centrar la seva actuació en l'activitat institucional a tots els nivells, sinó que ha de centrar també la seva projecció en totes les activitats reivindicatives i culturals dels Països Catalans.

- La política d'aliances d'ERC ha de venir determinada per aquesta estratègia i no per consideracions tàctiques.  Així, les bases d’un pacte amb qualsevol força política a futur ha d’incloure:

o Exercici del dret a decidir: l’aposta prioritària de Govern en el futur ha de passar per un acord nacional que estigui disposat a exercir el dret de decidir

o Concert econòmic

o Transferència de capacitat de decisió sobre grans infrastructures

o Nova llei de política lingüística, en cas de no haver estat assolida en la present legislatura

o Exercici ple de les competències en immigració, benestar social, habitatge i cultura, trepitjades pel govern del PSOE amb el consentiment del PSC

- Convertir el conflicte democràtic amb l'estat espanyol en l'eix central de la nostra actuació a les institucions espanyoles

- Internacionalitzar les reivindicacions nacionals catalanes, tant pel que fa a les institucions internacionals com a l'opinió pública dels diferents països. Aquesta internacionalització no es pot confondre amb l'obertura d'oficines de representació de la Generalitat de Catalunya a ciutats estrangeres

Per aconseguir aquests objectius cal “esmolar l’eina”, tenir un partit fort.  Això passa per una renovació estratègica, orgànica i electoral que asseguri que es compleix l’ideari d’ERC.  Això s’hauria de traduir en:

- Separació clara partit/govern

- Democràcia interna/radicalitat democràtica

- Potenciar les sectorials

- Posar els més preparats en cada posició de responsabilitat

- Formació i comunicació interna, aprofitant les potencialitats d'Internet

- Assegurar que els càrrecs institucionals d’ERC actuen amb ètica, humilitat, vocació de servei i lleialtat als principis ideològics del partit

- Limitacions de mandats en tots els càrrecs i representacions institucionals

 


Aconseguir els objectius estratègics passa per una actuació coherent i amb força d’ERC davant els reptes que el país té en el curt termini


ERC ha de fixar unes línies vermelles davant tres amenaces nacionals que té plantejats el poble català i el seu govern, i ser conseqüent davant el possible incompliment:

- Finançament

o En cap cas es pot admetre des de Catalunya cap rebaixa en matèria de finançament. Qualsevol acord ha de partir del compliment íntegre de l’Estatut i presentar un full de ruta per acabar amb l’espoli

o En cas de tancar-se un acord de finançament manifestament insuficient, ERC hauria de sortir del Govern i promoure la convocatòria d’un referèndum pel concert econòmic

- Sentència desfavorable del Tribunal Constitucional

o En cap cas es pot admetre des de Catalunya una restricció de la voluntat popular del poble català. Cal anunciar que ERC combatrà aquest acte antidemocràtic fet des de qualsevol institució

o Per això, si el Tribunal Constitucional dicta una sentència adversa a l’Estatut vigent, retallant-ne el contingut o limitant-lo a través d’una interpretació restrictiva, ERC hauria d’instar al Parlament de Catalunya a rebutjar la sentència del Tribunal Constitucional, i a convocar un pronunciament del poble de Catalunya autoritzant al Govern a iniciar negociacions amb l’estat espanyol sobre el reconeixement del dret de decidir de Catalunya per la via de referèndum. Si aquest pronunciament no es pogués fer amb una consulta popular caldria reclamar que el poble català es pronunciés mitjançant la celebració de noves eleccions

- Llengua a escoles i mitjans de comunicació

o Cal assegurar el model d’immersió lingüística, rebutjar la implantació de la tercera hora de castellà, i desenvolupar una nova llei de política lingüística

ERC ha d’utilitzar tots els mecanismes democràtics al seu abast per tal d’impedir que hi hagi un Govern de la Generalitat que accepti retallades, per la via política o la judicial, de la voluntat dels ciutadans de Catalunya.  Per això, en cas d’una actuació poc adequada en aquestes tres àrees per part del Govern de la Generalitat o dels partits que en formen part, ERC no podria seguir donant suport a aquest govern o, si la direcció actual ho vol seguir fent, caldria realitzar una votació vinculant de tota la militància per mitjà de convocatòria d’assemblees territorials.

Aquestes línies vermelles a curt termini s’han de veure completades amb tota l’actuació del Govern de la Generalitat, incloent:

- Mesures socials i de reestructuració econòmica de rellevància per fer front al cicle econòmic decreixent que permeti sortir de la crisi amb un nou model econòmic propi amb empreses i llocs de treball de més qualitat i més respectuós amb el medi ambient

- Elaboració i desenvolupament d’un pla integral urgent de millora dels serveis públics implicant els agents i les institucions responsables

- Aprovació d’una Llei Catalana de consultes populars per via de referèndum

- Prioritzar la inversió en educació per resoldre un dels principals problemes de la societat catalana actual: el fracàs escolar i la pèrdua de la cultura de l’esforç

 

Fem arribar el missatge: regió o nació, espoli o justícia social, Espanya o  ERC


Reagrupament Independentista neix per retornar a ERC el caràcter de partit militant i mobilitzador que mai hauria d'haver perdut. ERC no pot reduir-se a un partit de quadres que només treballa a nivell institucional: ERC aspira a governar i a assolir majories absolutes, però sense deixar el treball directe entre els nostres conciutadans. ERC ha de ser, alhora, un partit militant i de govern.

Reagrupament Independentista neix amb l’objectiu de fer arribar aquest missatge a tot el territori, participar activament en la renovació d’ERC, i vetllar pel compliment de l’ideari del partit. De manera immediata reclama fer respectar les línies vermelles marcades i treballar per la unió dels sobiranistes al voltant d’ERC.

 

Junts podem assolir l’alliberament nacional de Catalunya

 

Neix Reagrupament Independentista



2085 lectures | 19 comentaris Enviar
Comentaris (19)add
...
escrit per Albert de la Pobla , 21/09/2008 10:11

Crec que valdria la pena que aquest manifest estigues a l'inici de la pagina i que es pugues baixar amb un arxiu PDF, per exemple. Ve de gust llegir-lo sense presses i poder enviar-lo per correu, per d’aquesta manera, convidar a més gent a aquest projecte de RI. Una abraçada

Valora'l:
+
-
hem d'anar guanyant el territori
escrit per Xavier Todó mli.29167 , 21/09/2008 14:19

per la meua part rés a esmenar es perfecte,i l'estrategia la correcta.
hem de seguir aixi anar guanyant territori, per fer l'asalt a la direcció del partit.

Valora'l:
+
-
Arriba tard
escrit per jordi gutierrez , 21/09/2008 16:10

Nois, els que esteu al endavant de tot això, heu fet tard. Era en el congrés d'ERC on tocava unir-se i fer fora al aparell. Ara estan més forts que mai i no ens donaran cap opció. Les oportunitats s'han d'aprofitar quan es presenten

Valora'l:
+
-
Endavant!
escrit per Joel , 21/09/2008 18:46

Per mi tot perfecte. Ara a aplicar-ho. Sort!

Valora'l:
+
-
...
escrit per MARIA Nº MILITANT 23219 , 21/09/2008 21:03

JORDI GUTIERREZ, MAI ÉS TARD. REAGRUPAMENT INDEPENDENTISTA ENDAVANT!

Valora'l:
+
-
...
escrit per Ricard , 22/09/2008 16:31

Els únics que no poden estar d'acord amb aquests principis són els unionistes, espero que la resta de militants, simpatitzants i votants d'ERC es mostrin d'acord en aquest impecable manifest i els sectors que encara confien que el diàleg civilitzat amb Espanya donarà lloc a la secessió s'ho pensin bé. La única sortida que queda en aquesta situació d'emergència és actuar. Endavant i bona sort.

Valora'l:
+
-
PER PRECISAR ALGUNS PUNTS DEL MANIFEST
escrit per JOAQUIM. MILITANT N 27539 , 22/09/2008 17:25

HI TROBO A FALTAR DINS DEL MANIFEST UNA REFERÈNCIA MÉS EXPLÍCITA ALS PASSOS CONCRETS PER ACONSEGUIR L'ALLIBERAMENT FISCAL, ECONÒMC I ENERGETIC I LES LINIES ESSENCIALS QUE FACIN POSSIBLE UN NOU ESTIL DE POLÍTICA ECONOMIA BASADA EN EL TREBALL QUE CREI LA RIQUESA QUE NECESSITAREM PER MILLORAR ELS SERVEIS A QUE US REFERIU.

ES PREMATUR POSAR-HO ?.

Valora'l:
+
-
Complementar
escrit per Nordista , 23/09/2008 05:56

No es pot posar massa a segon pla uns objectius bàsics. En una proposta de manifest fundacional s'han d'incloure i no ser en filigram al mig de 85/90% de coses molts clares i positives

Les frases "RI subscriu la declaració ideològica d'ERC i es dissoladrà..." (qiue no s'adreça també el manifest a simpatitzant, i no únicament a membres, i molt coneixedors, d'ERC? Hauran d'anar cercar la declaració ideològica?
o també "ha de centrar la seva projecció (només???) en totes les activitats reivindicatives i culturals dels Països catalans"

són del tot insuficients (en un conjunt d'arguments molt i MOLTS basat en el marc de l'estat castellà)
cal referir-se, directament (millor) o indirecta (però molt i MOLT clkarament al dos objectius que só TAMBé: Independència i reunificació en el marc Països catalans (Curt, mitjà, llarg termini? segundari ja que NO escriviu o NO NOMéS, espero, aquest text per un termini determinat, encara menys curt)

Anomenant directament o indirecta (però amb tota claredat) els estats francesos (com a mínim) i, per què no, italians; les seves accions, lleis i comportaments constants al llargs dels anys i centenars d'anys (tots sensibilitats incloses) i els seus resultats concrets respecte al País, a la llengua, a la situació social econòmica i ecològica
mereixeria també una frase més.

Valora'l:
+
-
...
escrit per David Astruch , 23/09/2008 07:27

A en Joaquim:

Crec que aquest manifest el que ens vol dir és que l'objectiu de RI dins d'ERC és assolir la República Catalana i tanmateix donar suport permanent a la resta de Països Catalans perquè l'assoleixin. Per això caldrà canviar moltes coses dins del partit i reflectir-ho en la societat perquè ens donin suport. Un cop siguem independents, Reagrupament Independentista es dissoldrà.

Per això no diu què farem més enllà: Un cop siguem la República Catalana tot esdevindrà nou...ara que no del tot, doncs aquest manifest ja ens posa els fonaments d'un nou estil i un nou tarannà polític: principis nacionals, prioritats polítiques de país, una comunicació més fluida amb la ciutadania, reforç de valors ètics, de coherència, d'imatge d'humilitat i alhora ambició, organització, etc. Això sí que quedarà, n'estic segur.

Ara, el que sí considero escaient (ho vaig dir fa dies en un altre post) és començar ja a debatre (fent 4 ratlles) de quina República volem i ens imaginem que caldria. Tots els problemes que tenim són conseqüència de la dominació espanyola, però quan ens desfem, caldrà saber que farem després, perquè una cosa és mirar un manual de Política i un altre fer un esbós realista de la situació. En això estic d'acord amb tu.

I quan assolim la República ens caldrà anar per feina i tirar pel dret, per això ara és el moment de divagar-ho, d'enraonar-ho des de tots els punts de vista (filosòfic, tècnic, sociològic, econòmic, jurídic, etc).

Som-hi?

Valora'l:
+
-
...
escrit per Tino Julià , 24/09/2008 17:16

Tot això no deixa d'ésser el reflex de l'independentisme des de fa anys, el qual es caracteritza per la manca d'UNITAT(el pitjor que es pot fer davant l'Estat espanyol).
Partits, escissions, reagrupaments, batusses entre els mateixos independentistes, col·lectius, plataformes, ERC dividida.

Potser aquest manifest és una bona base, però ha d'incidir més al conjunt de la societat, ja que encara que sempre es diu que a Catalunya hi ha molts "indepes" (potser més de reacció que no pas de convicció) és més cert que hi han més espanyolistes (del socialespanyolisme, tant del PSOE, de la dreta moderada o del PP i d'altres). Agradi o no, s´ha d'incidir en l'àmbit CIU i PSC (majoria social i electoral actual a Catalunya). Prou d'independentisme pueril o d'anar a remolc dels partits espanyolistes. El poble català necessita una organització nacional i popular que sigui DIDÀCTICA (s'ha d'explicar molt sobretot a àmplies capes de la població catalana majoritàriament d'origen espanyol i d'altres) a la vegada que REIVINDICATIVA (fins i tot en estaments internacionals) i PARTICIPATIVA (abarcant el més ampli espai social). No sé si serà un bon inici, però el front ha de ser ampli, unit i radicalment democràtic: d'ERC a les CUP, de sectors d'altres partits, sindicats, culturals, etc...

Valora'l:
+
-
Canvis dins del paradigma
escrit per David Astruch , 25/09/2008 06:54

A en Tino Julià: totalment d'acord amb tu i m'ha agradat tant que he volgut fer un afegitó.

Anava a titular el meu comentari com a "Nou paradigma" (un paradigma ve a ésser una especie de moda o tarannà dialèctic temporal, que prefixa "en boca de tothom" una línia de discurs concreta), però ben pensat no és això el que passa...el que hem de fer és fer una re-formulació. M'explicaré:

Hem passat de l'independentisme històric (per que encara hi ha gent que ha viscut la proclamació de la República Catalana de'n Macià, per que s'ha fet molta feina a l'exili amb en Irla i per que hi han testimonis vius de la repressió franquista) a un independentisme ideològic, de les noves generacions que expressen més la lluita d'un "voler ésser" que no pas de recuperar el que érem. Ben bé no és el mateix per que els temps han canviat i força.

En aquest paradigma del "voler ésser", després de 70 anys de l'altre, era inevitable que per refer l'esperit de llibertat calia un gran entusiasme, com el fènix que reneix de les cendres i tot el que reneix ha de passar per una etapa infantil, plena de goig i de futur però sense concretar idees abstractes ni síntesi d'experiències. Això és el que ens manca.

Com diu en Tino Julià, ens cal superar l'"independentisme pueril" i construir una estructura ben estudiada des de molts àmbits dels coneixement i elaborar un FULL DE RUTA realista i no pas dogmàtic de la situació. En aquest full de ruta s'ha d'implicar a la societat catalana sota la base de les CONVICCIONS, IMPLICACIÓ i COMPROMISOS NACIONALS de que és el que cal fer. I per això s'ha de propagar "la bona nova" i "evangelitzar a tothom" (si se'm permet les expressions) de la ciutadania.

Per això caldrà que ERC surti del clot de les seves seus locals i es faci ressò als mitjans de comunicació, a internet, al carrer i tot acte cívic per eixamplar el coneixement de l'independentisme factible i no només en campanya electoral.

I pels que pensin que tot això son calers, mireu als creadors del Google, que van posar una EINA ÚTIL bassada en una IDEA ÚTIL, originada en un estudi REALISTA d'un paradigma informàtic concret i només amb 4 duros i han triomfat.

Valora'l:
+
-
...
escrit per QUIM , 18/10/2008 17:09

A David Estuch de Joaquim:

La República que hauríem de cercar que a més a més crec que és la única possible, és la que entronca amb la realitat que ens volta, es a dir, el món occidental, Europa, el capitalisme o si prefereixes l'economia de mercat. Per tant és un programa que hauria d'acceptar i fomentar una societat basada en l'esfroç, el treball i la competència, distintius de la nostra terra, corretgides es clar per la solidaritat ben entesa que comença per casa i permet una societat moderna, per exemple, Suècia.No crec en aventures tercermundistes estil Chaves. Més abans crec en la dita d'aixoplujar-se en un arbre potent, conservant això sí la independència i el recte criteri socal. No estic d'acord en una mena d'ideologia pseudoprogre que s'ha instaurat a casa nostra que va contra l'autònem, el botiguer i l'empresari per instaurar la gran empesa, l'especulació però també la mistificació de l'obrerisme i l'assalariat. Estic per polítiques socials, per l'escola pública - he estat mestre molts anys - però crec en l'estímul educatiu i professional, amb la competència com estímul i per tant en una escola pimària estimuladora. I crec que s'ha de primar l'excelència damunt la grisor. I una manera de fer-ho és corresponsabilitzat el ciutadà amb el seu benestar potser contribuint en part - sigui assalariat o empresari -sabent directament que costa pequè així ho valora més.

El que em preocupa però no és això que ho tinc molt clar si no els primers passos i com contrarestar l'advesai més potent i amb més experiència. És a dir, què fer els dos primers anys de la independència -segurament els més dificils - aconseuida la majoria. Els passos concrets per desenvolupar el plà. És això el que crec que hauríem de treballar i fer plans els 0A B C com els jugadors d'escacs preveuent els moviments del contrari que si els deu tenir preparats des el Consell d'Estat (recordes els moviments diplomàtics que va fer per neutralitzar l'efeccte Reno, que no era pas la independènca ? ). Crec que en aquest priode en que hauríem de centrar de moment tots els esforços, a més de contraresttar el pla que ells porten com en donen detalls: substitució del lideratge econòmic de Catalunya per Madrid, revessos a l'Opa de l'enegia perquè no la poguem controlar. tercera i quarta immigració per acabar de desarticular-nos com a poble. Campanya mediàtica estil Sèrvia. Només falta una Llei Electoral, llargament cobejada per qui tu saps fins i tot a casa nostra que evitaria que mai no podessim obtenir una majoria social. Són tots aquest aspectes que em peocupen, com soposo que peocupen molts catalans i que hauríem d'estudiar en profunditat no sé si amb Seminari d'experts, taules rodones o debats nacionals a nivell de partr o Reagrupament.

Valora'l:
+
-
Cal engrescar
escrit per Llorenç , 27/10/2008 09:14

Companys, tirant pel baix, hi ha prop de dos milions d'independentistes al nostre país. D'això tenen por els espanyolistes, ells ho saben. Cal engrescar a aquest munt de gent, confós i desenganyat amb un missatge ferm, coherent i engrescador. No sé si dins d'ERC hi han molts comunicadors socials, si hi son, cal que facin llur feina amb passió i donar-la a conéixer als quatre vents.

Valora'l:
+
-
...
escrit per Salomo Beneït , 27/10/2008 21:05

Està molt bé tot això, però no fem absolutament res. ERC ha desebut a la majoria dels catalans. No està fent res per Catalunya. Ara ja han saborejat el poder i els diners i Catalunya ha quedat en un segon terme.

M'agradaria poder colaborar amb vosaltres, però amb un altra perspectiva de futur. Volia fer-me soci d'ERC però crec que seria una pèrdua de temps i de diners, ja que crec que no podrie fer res al respecte

Una salutació

Valora'l:
+
-
...
escrit per josep ametller i maymó , 01/11/2008 17:19

com a militant d'ERC i decebut amb l'actual posicionament de la direcció del partit, sol.licito més informació sobre reagrupament independentista.

josep ametller i maymó

salut

Valora'l:
+
-
Hem de trencar.
escrit per Albert , 21/11/2008 15:11

No sóc ningú per dir-ho però sóc de l'opinió que caldria presentar una llista alternativa i anar al 2010 amb intencions d'englobar el catalanisme d'esquerres que vota a disgust, per poder fer un posterior pacte nacionalista amb CiU.

Veig moltes propostes i iniciatives però una cosa és clara. Fins al pròxim congrés (4 anys) no tenim ni l'oportunitat de liderar el partit. I això si finalment es guanya, que no està clar.

Penseu que la gent vota a ERC perquè no hi ha cap altra alternativa catalana i d'esquerres. Fem-ho millor (no costa gaire) i ens els farem nostres. I ho dic jo que no milito a cap partit i simplement conec la realitat que m'envolta.

endavant.

Valora'l:
+
-
A pas de tortuga
escrit per Josep Cortada i Presas , 05/12/2008 11:05

Estic d´acord amb en Carretero. Però això va massa a poc a poc. Farem tard en tot.

Valora'l:
+
-
La fusió fa
escrit per Joan de Vilafranca , 07/12/2008 21:23

La política correcta ha de sortir més del cap que del cor... En aquests moments, tinc la sensació que estem aturats esperant aconteixements. Els nostres companys de la direcció i en Josep Lluis, (pinta alguna cosa al govern, però no a la direcció del partit), no paren de fer de les seves... Contradiccions i ridícul per a tot arreu. El cap te paciència, però el cor s’està fartant. Com que la cosa està parada, de tant en tant vaig de passeig per la catosfera i visito als companys de EI. Tinc la sensació, llegint la seva web, que ells no tenen cap problema amb la direcció del partit. Cap critica... i si vols enllaçar amb ESQUERRA cap problema, t’ho posen facilíssim.. Era dels que creien que la fusió era convenient, ara no ho tinc gens clar. El cor li diu al cap: compte amb aquesta gent...

Valora'l:
+
-
...
escrit per Nil , 14/12/2008 13:00

A pas de tortuga té raó, aquest és el camí, però va massa a poc a poc.

Valora'l:
+
-
Escriure comentari
més petit | més gran

security image
Escriu els caràcters de la imatge


busy
 

Enquestes