ACTES 11 SETEMBRE: Homenatge a MORAGUES

 
moragues02.gif





11 de SETEMBRE:
ACTES DE REAGRUPAMENT
 



10:30 hores OFRENA EN EL MONUMENT A RAFAEL CASANOVA



12:00 hores HOMENATGE AL GENERAL MORAGUES

Hi intervindran:

Francesc Xavier Hernàndez i Cardona.
És catedràtic de Didàctica de les Ciències Socials. Especialitzat en història militar, desenvolupa treballs i investigacions diverses en aquest camp. La seva obra més reconeguda és els 4 volums de la Història Militar de Catalunya.

Toni Strubell i Trueta.
És filòleg. Amb un llarg historial de compromís cívic i patriòtic, Creu de Sant Jordi l'any 2002, actualment és el coordinador de la Comissió de la Dignitat.

Joan Carretero.
És metge. Ha estat alcalde de Puigcerdà i Conseller de Governació. Actualment lidera el moviment per una candidatura independendentista i de regeneració democràtica d'ampli espectre, que representa Reagrupament.


Després de les intervencions de l'acte, tindrà lloc la ofrena floral al monument a Moragues.


Lloc: Monument a Moragues, Pla de Palau (al costat de la Plaça Pau Vila). Barcelona.

(metro: L4, Barceloneta. Autobusos: 64, 14, 17, 36, 57 i 157)

moragues01.jpg





14:00 hores. DINAR POPULAR

Arrossada popular

Preu: 15 euros

Cal reservar i fer el pagament previ ABANS DEL 9 DE SETEMBRE. 

Podeu fer-ho:
Associats a Reagrupament: a través dels respectius coordinadors territorials (de comarca o districte).
Ingressant l'import del dinar en el compte corrent de La Caixa: 2100-3031-83-2200604441, fent-hi constar nom i cognoms i el concepte: "dinar".
Lloc: Parc de la Barceloneta (a 7 minuts a peu del monument a Moragues)

moragues02.jpg
 
 

Qualsevol canvi que es pugui produir en l'organització de l'acte serà comunicat a tots els associats i a totes les persones inscrites al dinar.






17:00 hores. MANIFESTACIÓ "Som una nació, volem un estat propi"

REAGRUPAMENT dóna suport i anima a participar a la manifestació convocada per la Plataforma pel Dret de Decidir (PDD), Sobirania i Progrés (SiP), Deumil.cat, el Cercle Català de Negocis, Catalunya Estat Lliure i moltes altres entitats.





 
5607 lectures | 37 comentaris Enviar
Comentaris (37)add
...
escrit per Jordi Castells , 27/08/2009 20:18

Allà estarem, retent homenatge a un home que va defensar fins a la mort la nostra pàtria contra 'bords i lladres' invasors.

visca la terra! ||*||

Valora'l:
+
-
Som-hi
escrit per Xavier Castells , 28/08/2009 09:04

Després d'anys sense baixar a Barcelona per l'11 de setembre, allà m'hi trobareu.

Valora'l:
+
-
...
escrit per Joan Carles , 28/08/2009 14:39

Aixì doncs, no hi haurà cap ofrena a Rafael de Casanova?

Tot i no compartir part de la idea a la ofrena, allà es on es concentra més gent i és una forma de donar-se a conèixer.

D'altra banda, a la Fira d'Entitats a Arc de Triomf s'hi muntarà parada oi?

Valora'l:
+
-
Ja era hora de que algú es recordès d'aquest PATRIOTA
escrit per Joan , 28/08/2009 20:29

Ja era hora de es recordès d'aquest home que va ser desquarterat per defensar la Nostra Pàtria. Es un acte de reconeixament patriòtic.

Valora'l:
+
-
Dinar
escrit per Oriol , 28/08/2009 22:17

Benvolguts patriotes,

Després d'anys de no participar en els actes de la Diada, aquest any tornaré a assistir-hi.

Visca Reagrupament!!!

P.D.: Per cert, l'arròs a mi m'agrada no massa sucós.

Valora'l:
+
-
A LA OFRENA DE CASANOVAS
escrit per JOAN , 29/08/2009 13:25

PENSO QUE SERIA UN ERROR NO TREURE EL CAP A LA OFRENA A CASANOVAS REAGRUPAMENT I EL BARCA SON ELS UNICS QUE SERAN APLAUDITS

Valora'l:
+
-
Ja era hora
escrit per PepMB , 29/08/2009 16:49

Home, ja era hora reibindicar a una figura patriòtica de debo. Aquest sr. és qui es va estar jungant-se la pell i fins a deixar-se-la en l'acatament de les ordres de decisió d'un òrgan plenament sobirà de catalunya, abans de la seva conquesta i abolició. No diré pas que l'altra figura no mereixi respecte, però ben cert que no mereix cap homenatge tret de per haver pactat la rendició incondicional. Tan respecte com els antics comptes-monàrques de barcelona i comptats catalàns.

Valora'l:
+
-
Endavant!
escrit per Arcadi , 29/08/2009 19:29

Tinc moltes ganes d'anar a l'acte d'en Moragues i al dinar popular per conèixer molts altres reagrupats. Cada dia n'hem de ser més!

Valora'l:
+
-
CAL ANAR-HI
escrit per LLUÍS TABERNER , 29/08/2009 20:07

Si algú mereix més que ningú l'homenatge, aquest és el General Moragues, doncs va defensar sense tenir mai cap dubte els valors de Catalunya. Hi em de ser-hi TOTS, s'ho mereix. Revindicant aquesta figura revindiquem el dret del "SOM I SEREM"

Valora'l:
+
-
anunciat en ANNA notícies
escrit per Anna , 30/08/2009 19:06

Anunciat en ANNA notícies

http://annanoticies.com/2009/08/30/11-de-setembre-actes-de-reagrupament/

Valora'l:
+
-
Independència
escrit per Francesc Aguilar i Domenjó , 30/08/2009 20:06

Alli hi serem des de Castelló de la Plana

Valora'l:
+
-
Amunt!!!
escrit per Josep Mª Ribot , 31/08/2009 07:56

Vinga!, aiquest dia ha de ser el tret de sortida vers la popularització d'eixa opció política, que ha de construïr la drecera cap a l'Independència.
Estic segur que tindrem una sorpresa molt agradable per la quantitat d'assistents que preveig que hi concorrin. M'ho oloro.

Valora'l:
+
-
HOMENATGE A MORAGUES O DIADA NACIONAL DE CATALUNYA??!!
escrit per Sergi , 31/08/2009 13:43

Està prou bé que vagi prenent força la figura de Moragues com a màrtir del 1714, però cal centrar totes les activitats de la DIADA NACIONAL DE CATALUNYA en l'homenatge a aquest patriota? és incompatible amb anar a l'ofrena a Rafel de Casanova que és on hi haurà més gent? és incompatible amb fer un acte al FOSSAR DE LES MORERES que és on van acabar en fossa comuna tots els patriotes "anònims"? cal renunciar a ser presents a la manifestació independentista unitària que cap a les 17h. de la tarda surt de plaça Urquinaona? Espero que encara sigueu a temps de repensar-vos algunes cosetes respecte la DIADA NACIONAL DE CATALUNYA; la Diada de tots els catalans.

Sempre es pot reivindicar el dia de l'execució pels espanyols al General Moragues com el dia més adient per fer-li un homenatge.

Valora'l:
+
-
27 MARÇ DE 1715
escrit per Jordi R. , 31/08/2009 17:35

Prou d'acord amb en Sergi, la Diada Nacional de Catalunya ha de ser per a RCat quelcom molt més que l'homenatge a un sól patriota, per molt digne i important que hagi estat en la història de la nostra nació.

El 27 de març de 1715 va ser quan el General Moragues i d'altres companys capitans, etc. varen ser torturats, arrossegats pels carrers de Barcelona i assassinats a mans de les tropes d'ocupació espanyola.

Així doncs, perquè des de Reagrupament no adoptem el 27 de març de cada any com a Diada d'Homenatge al General Moragues (i fins i tot Diada del Partit) i deixem l'11 de setembre com a Diada Nacional de Catalunya en tota la seva diversitat i amplitud?

Valora'l:
+
-
No només existeix Barcelona... també hi han els pobles de comarca...
escrit per David , 31/08/2009 19:59

Realment, què és el que es vol? sortir a la foto, perquè és el que toca, o homenatjar a la figura d'un autèntic heroi? A Sant Hilari Sacalm, lloc de naixement del nostre General, se li fa homenatge des de fa molts anys cada Diada, suposo com també a molts d'altres pobles de Catalunya. Ara, si el que toca és anar a Barcelona, perquè hi ha tots els que remenen l'Olla i haurà tot els mitjans de comunicació i és propaganda fàcil...

Valora'l:
+
-
General Moragues
escrit per jm , 31/08/2009 21:36

L'homenatge ha d'esser al General Moragues, no a Moragues. No és el mateix, hem de mantenir la dignitat de l'il.lustre personatge com a General. No es pot obviar,ni menystenir-ho.

Valora'l:
+
-
El veritable heroi sempre mor.
escrit per PepMB , 31/08/2009 22:57

Estic d'acord amb el jordi R. De totes maneres fer-ho l'onze de setembre témés repercussió mediàtica. Es podria anar als altres homenatges, però implicaría dividir la gent. Entenc que s'ha triat no concentrar la gent en un lloc concret. A més el monument a Rafael Casanoves "está apropiat" pels partits tadicionals, sobretot ERC, ara Esquerra.

Les diferencies entre un personatge i l'altre és que Casanoves era "polític", i tot i ser un dels resistents, li va ser acceptada la rendició. Acabat el conflicte va exercir com advocat. En canvi en Moragues, un militar (mal simbol heroic per la catalunya dels 30), que després de la rendició li van aplicar "la dels traidors", i va ser ajusticiat, desmembrat, i el seu cap exhibit com a advertiment.

Valora'l:
+
-
Proposo
escrit per PepMB , 31/08/2009 23:05

La gent no pot estar a tot arreu el dia de la diada. Lo ideal seria poder celebrar l'11 de setembre, el dia de la nostra independència malgrat s'homenatgés també a algun personatge. Lo més adient sería que cada any és fés homenatge a un personatge de l'història de catalunya diferent.

Valora'l:
+
-
Molt encertat i no feu cas de les crítiques dels autonomistes
escrit per Joaquim Auladell , 01/09/2009 00:04

Molt bé la regeneració de l'11 de setembre que ja fa molts anys s'havia convertit en una mena de misssa lúdica i laica dirigida a la famosa 'societat civil' i de reivindicació política, en la realitat, autonomista.
El canvi de Casanovas (recordem va morir al llit) per Moragues (que pel contrari va ser esquarterat i el seu cap posat en una gàbia a l'entrada de Barcelona, en el mateix lloc de l'homenatge) és tot un símbol que cal remarcar.
L'11 de setembre és una data cabdal per Barcelona i Catalunya; ens recorda una derrota dels catalans, una data que no s'ha de celebrar, una data per superar.
Per als barcelonins caldria recordar que ja fa vuit anys que la recuperació dels vestigis del Setge de 1714 situats en l'antic mercat del Born estan paralitzada.Suposo que el gran historiador Xavier Hernàndez hi farà menció.

Valora'l:
+
-
...
escrit per Albert de La Pobla de Lillet , 01/09/2009 17:10

COLLONOS SIGUEM MES LLESTOS. NO CAL ENTRAR EN DISCUSSIONS ARA. APROFITEM AQUESTA DIADA PER PRESENTAR-NOS A LA GENT DEL CARRER. EXPLIQUEM QUI SOM, QUE VOLEM I COM HO FAREM. HEM DE ACONSEGUIR UN BON RESSÓ MEDIATIC. ANAR A RAFAEL DE CASANOVAS SERIA ANAR A FER EL PARIPÉ, COM ANAR A UN CIRC!!!! ELS REAGRUPATS SOM DIFERENTS I NO ANIREM ON VAVI TOTHOM. MARQUEM LA DIFERENCIA, SI NO ELS CIUTADANS ENS VEURAN COM TOTA LA RESTA DE PARTITS!!!
AH!! I PORTEU CALERS JA QUE ES VENDRAN SAMARRETES DE REAGRUPAMENT. TOTS DE GRANA!!!!
HA DE SER UNA FESTA FAMILIAR. HI HEM D'ANAR TOTS!!! QUE NO FALTI NINGÚ!!!

Valora'l:
+
-
Il·lusió
escrit per Arcadi , 01/09/2009 20:03

Un amic i jo ja hem encarregat la nostra samarreta. Hem de tenyir de grana els carrers de Barcelona! Aquell dia passen milers de persones pel Passeig Lluís Companys i hem de fer un munt d'associats. Endavant, que això engresca!

Valora'l:
+
-
Convocatòria subvencionada dels 'autonomistes'
escrit per ramon estruch , 01/09/2009 21:58

PARTICIPACIÓ EN ELS ACTES DE LA DIADA DE CATALUNYA
Acció Cultural del País Valencià participarà en la Diada de l'11 de Setembre a Barcelona i us animem a que vingueu.
Eixida en autobús: Dijous 10 de setembre a les 17 h des de la Pl. Sant Agustí de València
Nit a l'alberg
Divendres 11 de setembre participació en tots els actes
Tornada en acabar el concert (Al voltant de les 23 h, arribada a València al voltant de les 3 de la matinada). Hi ha la possibilitat d’assistir al dinar que ofereix Omnium Cultural ( podeu informar-vos i reservar el tiquet en Acció Cultural).
ACTES
Dijous 10 de setembre
Acte al Fossar de les Moreres

Divendres 11 de setembre

9.30h - Ofrena floral al monument de Rafael Casanova
Conjuntament amb Acció Cultural del País Valencià i Obra Cultural Balear.

10.00h - Viu l’onze en família
Activitat familiar: ludoteca de 0 a 5 anys, jocs col•lectius, El joc de l’11, tallers...
Envelat d’Òmnium: difusió d’activitats, espai de promoció i venda de material.

14.00h - Dinar popular
Amb l’actuació del grup Falsterbo Marí.
Preu del tiquet: 6€ (socis) / 10€ (no socis)

19.30h - Concert
- Mazoni
- Gertrudis
- La Gossa Sorda

Durant tot el dia - Mostra d’entitats dels Països Catalans
Organitzada per gent de la Terra


PREU*



Joves d'Acció: 15 €

Joves menors de 25 anys no socis: 20 €

Socis d'ACPV: 25 €

No socis: 35 €



El pagament es pot fer directament a l’Octubre CCC o ingressant la quantitat al número de compte 2100-0700-12-0200294927 i enviant el justificant per correu electrònic a Aquest correu electrònic és protegit contra spam bots, necessiteu JavaScript habilitat per veure'l o al fax 963155164



* Inclou autobús, dormir dia 10 de setembre i esmorzar. No inclou el dinar.



Podeu fer la inscripció fins dimarts 8 de setembre: a Aquest correu electrònic és protegit contra spam bots, necessiteu JavaScript habilitat per veure'l o al 96 315 77 99 (Pregunteu per Joan Carles). Les places són limitades i els socis tindran preferència

Acció Cultural del País Valencià

Valora'l:
+
-
Samarreta per al general a 2 €...
escrit per PepMB , 02/09/2009 12:18

Home, que és un homenatge....no em diguis que voleu muntar una paradeta amb samarretes. Això tot i ser molt lloable no queda seriós. Les samarretes veneu-les al dinar, no al costat de l'estatua del General.
Sería un error.

Valora'l:
+
-
Replentajar l'homenatge, Moragues sempre però ...
escrit per Martí , 02/09/2009 19:20

Crec que l'homenatge a en Moragues és perfecte, és realment el nostre heroi i màrtir, masses anys ha estat oblidat. Però Reagrupament ara lo que necesita esencialment és donar-se a conèixer a la majoria del poble català, i els mitjans de comunicació estaran a Rafel Casanovas així com al fossar de les Moreres. Considero que també s'hi hauria d'anar. Així que siusplau, homenatge a Moragues SÍ, però també fer acte de presència on hi haurà el gruix de la societat civil catalana.

Demano un replantajament del homenatge el dia 11 de septembre. És de vital importància i una ocasió especial perquè donin ressó de Reagrupament els mitjans, ja que a part del Barça serem els únics aplaudits.

Valora'l:
+
-
Moragues Casanova Fossar Manifestació independentista= DIADA NACIONAL DE CATALUNYA!
escrit per Josep , 03/09/2009 10:06

Bé, veig que la cosa ja va millorant... Tot i prioritzar la figura del patriota i màrtir General Moragues l'11-S sembla que RCat no limitarà aquell dia a un simple homenatge sinó que commemorarà una veritable DIADA NACIONAL DE CATALUNYA de tots.

Al darrer mail que he rebut de Reagrupament es diu que serem presents a l'ofrena històrica al monument a RAFEL DE CASANOVA cap a les 10:30. Aplaudeixo aquesta rectificació de no abandonar aquesta històrica figura als autonomistes. En tot cas qui més raó de ser té som nosaltres i no ells!

Però hem d'anar més enllà; a més de Casanova, Moragues, Dinar i paradeta a la Fira d'Entitats seria inconcebible que RCat no fés un homenatge als patriotes "anònims" soterrats als FOSSAR DE LES MORERES. No cal concentrar-ho tot el dia 11, lo del fossar es podria fer per exemple la vigília, el 10 al vespre com fan Catalunya Acció i d'altres.

D'altra banda també espero que RCat sigui present i amb força a la manifestació unitària independentista que surt d'Urquinaona cap a les 17h. com a darrer acte de la Diada.

Hem d'aprofitar l'11-S (i el 10 al vespre si cal) per ser al màxim de llocs (de Barcelona i del territori) i fer una digna i sonada posada de llarg social i pública per la Diada en espera de la posada de llarg política amb l'Assemblea Nacional Constituient del primer cap de setmana d'Octubre.

Som-hi companys!

Valora'l:
+
-
...
escrit per Marc Esteve , 03/09/2009 15:02

Jo no podré venir perquè visc fora, però trobo molt bé l'homenatge al General Moragues. Un dels pilars bàsics de Reagrupament és la regeneració política catalana, així que s'ha de marcar distància amb la resta de partits (tots sabem a on han portat les accions dels partits actuals). Només al Fossar de les Moreres crec que s'hi hauria d'anar a banda del Pla de Palau.

Valora'l:
+
-
el Bac de Roda
escrit per Pau Gort i Machado , 03/09/2009 15:07

El video és genial. Al principi surt un vers d'un poema preciós dedicat no al general Moragues sinó a un altre gran patriota oblidat (en aquest país tenim el costum d'oblidar aquells que han donat la seva vida per nosaltres) que li deien Bac de Roda, de nom Francesc Macià i Ambert, mort assassinat a Vic l'any 1713 a mans dels castellans. el poema acaba així:
Dues filles que tenia
al peu se li agenollaven:
-Aixequeu's les meves filles,
de Déu sigueu perdonades;
no em maten per ser traïdor,
ni tampoc per ser cap lladre
sinó perquè he volgut dir:
que visqui sempre la pàtria!-

Proposso que l'any que vé aprofitem per homenatjar en Fracesc Macià (Bac de Roda, que no ens confonguem amb l'avi)

Valora'l:
+
-
Tret de sortida
escrit per AlbertA , 06/09/2009 01:33

El dia 11 malauradament haig de marxar a l'estranger durant la diada. M'agradaria però desitjar-vos una feliç diada i sobretot espero que aquesta trobada sigui el punt de partida cap a l'èixt a les eleccions de 2010.

Valora'l:
+
-
respsota a Samarreta per al general
escrit per Teo Vidal i Sol , 08/09/2009 13:41

Les samaretes es podran comprar a la fira d'entitats i a altres llocs el dia de la diada
i,
de la mateixa manera, Reagrupament serà present (puntualment) al Casanova a les 10.30 i a la mani les samaretes ens evidenciaran, els qui volem, això sí no darrere de crides per l'estatut, ni amb els partits conveniència o esquerda sinó amb la 'societat civil' per a la Independència.

Però l'Homenatge al General Moragues és el punt central i més clar que hi haurà.

Valora'l:
+
-
...
escrit per Maria , 09/09/2009 06:58

El lloc que heu encerclat al mapa és Pau Vila i no el Pla de Palau.

Valora'l:
+
-
Dinar
escrit per Oriol L. , 09/09/2009 09:38

Acabo de fer l'ingrés de 15 € a la caixa en concepte del dinar. Se suposa que avui encara és dia hàbil. Ho dic perquè això de "abans del dia 9" pot induïr a confusió, és a dir, no queda clar si l'últim dia era ahir o és avui.

Igualment, ens veiem per la diada.

Endavant Reagrupament!!!

Valora'l:
+
-
Dinar 2
escrit per Gerard Balagué , 09/09/2009 20:08

Jo també acabo de fer el pagament ara mateix, espero que pugui dinar :)

Valora'l:
+
-
...
escrit per Alba , 10/09/2009 14:53

m'agradaria a quina hora és i per on passa la manifestació. Es que no ho veig en lloc

Valora'l:
+
-
...
escrit per Alba , 10/09/2009 14:54

hola, ,m'agradaria saber on comença la maniestació i els llocs on passa.

Valora'l:
+
-
vindrem desde Perpinyà...
escrit per Bernat , 10/09/2009 16:48

a Catalunya Nord... no es festa pero soc posat un dia de "vacances" per venir manifestar i veure els amics de Reagrupament ....

Valora'l:
+
-
...
escrit per Roger , 10/09/2009 22:04

Alba, la manifestació comença a Plaça Urquinaona.

Valora'l:
+
-
Notícia del dia que podria passar desapercebuda
escrit per Ares , 11/09/2009 07:26

Uau, això no agradarà als espanyols:

http://www.3cat24.cat/elmeu3cat24/text/144910/Independencia-de-Catalunya-a-Nova-York

Valora'l:
+
-
Escriure comentari
més petit | més gran

security image
Escriu els caràcters de la imatge


busy
 

Enquestes