Sindicació

Articles d'Opinió - Finançament
Per què disminueix la nòmina en lloc de pujar?
jordi_vazquez.jpg
Jordi Vàzquez
Associat a Reagrupament

Cada gener els salaris incorporen un augment. Enguany la sorpresa arriba quan es rep el ingrés. De pujada res: disminució. Com pot ser?.

És la pujada d’impostos indiscriminada que ha fet el govern espanyol. Mentre les nòmines han augmentat un 0,8 % (per l’IPC), les retencions s’han incrementat de forma desproporcionada.

Què són les retencions? La part de la nòmina que no arribem a cobrar mai. Se la queda l’Estat a compte de la renda. Així quan arriba el moment de fer la renda no has de pagar...has anat pagant en còmodes venciments cada mes. Amb l’eliminació dels 400 € de deducció s’ha apujat el que paguem de renda a tots. Com menys cobra una persona l’augment és més notori: 400 sobre 1.000 és molt més que 400 sobre 4.000. Com menys cobres l’augment d’impostos ha estat més alt.  

Els qui tenen finques llogades esperen també que els rebuts que cobrin augmentin. Aquest any disminueixen. Als pensionistes els passa el mateix. Als professionals que emeten factures també. Els qui tenen estalvis veuran com, tenint el mateix termini fix, els interessos que cobraran seran menys. Espanya passa el platet. I els catalans paguem. I de més, com sempre. Els preus a Catalunya han crescut un 1,2 % però les nòmines, en general, prenen com a referència l’IPC estatal: 0,8 %. Ens apugen els sous un 0,8 % però els preus reals han crescut un 1,2 %. En una Catalunya independent els sous pujarien l’IPC català, que no és del de Cuenca.

I aquestes mesures les ha pres un govern d’esquerres que, paral·lelament, ha baixat l’impost que paguen les societats del 25 % al 20 %. La diferència entre dretes i esquerres és cada cop més un fi bri de boira que molts ja no sabem distingir.

817 lectures | 9 comentaris Enviar
Comentaris (9)add
el debat dreta-esquerra és caduc
escrit per Marc , 29/01/2010 17:26

Això és el socialisme del SXXI. Els únics que progressen són ells.

Valora'l:
+
-
discrepo
escrit per Joan M. C. , 29/01/2010 19:32

Estic d'acord amb les explicacions que dóna el company Jordi, però discrepo del seu comentari final sobre la "feble diferència entre dretes i esquerres". És evident que tots sabem que hi ha diferència entre dretes i esquerres; altra cosa és que els partits enganyin la gent aprofitant la seva baixíssima cultura política: Una cosa és el PSOE i alta el socialisme, o no? De la mateixa manera que el PP afirma que és un partit de centre o que, en les darreres eleccions presidencials al Brasil s'enfrontessin (segons els mitjans de sempre) un "socialista" contra un "socialdemòcrata", cosa que, de ser certa, significaria que l'electorat brasiler és el més esquerrà del món. No perdem el temps en confusions que no serveixen per a res. Per cert: estic completament d'acord en que el discurs a Catalunya avui no passa per l'eix dreta-esquerra, per si del meu comentari no queda clar.

Valora'l:
+
-
Ideologies difuses
escrit per Jordi Vàzquez , 30/01/2010 00:45

No es tracta de negar les diferències esquerra/dreta però cada cop són més difuses. Quan neixen aquests conceptes (1789) la dreta és absolutista, jeràrquica i religiosa. L'esquerra propugna la comuna republicana, la democràcia i el laïcisme. Avui ambdues han convergit i no són 2 sistemes polítics diferents sinó més aviat 2 formes de gestió.
En canvi alguna premsa i, com bé dius, els partits, les utilitzen per donar per suposades coses que després no compleixen. La realitat els desmenteix. Per exemple: el govern britànic (esquerra) baixa l'IVA. El francès (dreta) també. Què és, llavors, d'esquerres en aquest cas?.
El PSOE basa les seves campanyes en la "por a la dreta" però baixa els impostos a les empreses i els augmenta al conjunt de la societat. I això no és d'esquerres.
A la pràctica, em sembla, hi ha diferències de matís però no de fons.

Valora'l:
+
-
En comtes d'abaixar els impostos..
escrit per Vicenç Ramoneda i Ullar , 30/01/2010 12:57

En comtes d'abaixar els impostos els apugen. No seria més lògic treure'ns l'IVA temporalment? Tindríem mes diners per fer-los córrer i reactivaríem el comerç, o no?

(no sóc pas economista però la lògica...)



Valora'l:
+
-
...
escrit per Joan33 , 31/01/2010 00:13

Actualment la diferència entre la dreta i l'esquerra és en què es gasten els calés. Els pijo-progres ens cuseixen a impostos per donar-los al primer negre que desembarca de la patera.

Per cert els alts impostos em recorden els tributs que cobraven els aristòcrates, escanyant el poble.

Valora'l:
+
-
...
escrit per Roger , 01/02/2010 10:55

Sobre els 400 euros... van ser un "regal" per comprar vots i que en el seu dia molts vam criticar , i ara han rectificat. No és una apujada d'impostos, és tornar a la situacio d'abans. Heu gaudit dels 400 euros durant un temps, com a pagament per haver votat sociata.

Valora'l:
+
-
No només els 400
escrit per Jordi Vàzquez , 01/02/2010 17:35

Si la deducció dels 400 € fou considerada una baixada d'impostos (per a potenciar el consum), la seva retirada s'ha de considerar un augment d'impostos.
A més no són els 400 € només, aprlem d'un augment de les retencions (és a dir de l'IRPF) generalitzat, de l'IVA, de més del 8 % de l'IBI a Barcelona, del 6 % als bitllets de rodalies...
Respecte a la consideració dels 400 com un "regal" per comprar vots totalment d'acord. I va servir-los per guanyar les eleccions.

Valora'l:
+
-
Un càstig exemplar ?
escrit per joaquim suquet , 02/02/2010 08:17

Del que es tracta no és s'agumentar el diferencial en negatiu a Catalunya ?. No m'extranyaria gens que fos un càstig pensat per castigar-nos - un altre botí de guerra - i fern-nos més dependents després de les consultes populars sobre l'independència.

Valora'l:
+
-
Penso.....
escrit per Josep M , 02/02/2010 22:52

Jo no estic en contra de que els impostos puguin creixer, si aixó te una evident repercusió sobre el benestar de la resta de la comunitat. Es normal que ens acostem a la pressió fiscal que tenen a la resta d'Europa, pero també penso que no hem de perdre de vista que per aconseguir una armonització de sous respecte la mitja de la C.E. ens haurien d'incrementar una mitjana del 59 % els sous (estudi de l'INCAS). Bé com aixó es quelcom que impossible, cal pensar en que es destinen els nostres impostos, i com optimitzar els recursos disponibles. Deixant de banda l'evident expoli fiscal que patim a Catalunya, aquí mateix els nostres governants (administradors dels nostres impostos) es dediquen a gestionar-los de manera, al meu parer, molt a la lleugera. Els nostres impostos es destinen entre d'altres coses, a pagar informes inutils per part del Govern, ajuntaments, etc, a pagar obres pùbliques (que no discuteixo) pero si poden generar comissions a partits que al final paguem entre tots. Viatges, en alguns casos inutils, per part dels nostres governants, i un llarg etc, que sumant fan que la balança sempre sigui negativa pels interessos generals de la gent treballadora, que paga i cada cop mes reb menys a camvi. Estem pagant els diners posats a disposició de bancs i caixes, causants en gran mesura d'aquest desgabell en el que ens trobem. Cal recordar que alguna important entitat del nostre païs va condonar un deute d'un important partit polític del nostre païs (1.000.000 d'€?) .
Cal regeneració de dalt abaix. Els polítics estan per servir i administrar els recursos (veieu impostos) i no per servir-se i malbaratar els diners que molts posem perque aquest pais funcioni millor pels que paguem.

Valora'l:
+
-
Escriure comentari
més petit | més gran

security image
Escriu els caràcters de la imatge


busy
 

Enquestes

L'alta afectació de la nevada sobre Catalunya...
Resultats | 400 Vots