Reagrupament crida a participar a la inauguració del monument de la Batalla de Talamanca

Es tracta del primer monument existent a Catalunya que commemora una acció de l'exèrcit català
Tots a Talamanca

Aquest dissabte, 26 de març de 2011, a les 12.30, tindrà lloc la inauguració del monument en memòria dels qui van lluitar en defensa de les llibertats catalanes a la Batalla de Talamanca, el 13 d'agost de 1714. L'espai de memòria es composa d'un monòlit d'acer i una placa de bronze amb un baix relleu, col·locada damunt d'un bloc de pedra de la zona, en un espai urbanitzat com a placeta que permet visuals sobre el camp de batalla i que compta amb una estació d'interpretació didàctica.  

Es tracta del primer monument existent a Catalunya que commemora una acció de l'exèrcit català, i es vol fer de l'acte d'inauguració una diada d'afirmació per les llibertats nacionals. Per això Reagrupament crida a la participació de tots els patriotes que hi puguin anar. L'acte institucional estarà presidit pel conseller Felip Puig.

Per a més informació sobre el desenvolupament de la Batalla de Talamanca i el procés de recerca que al seu entorn van desenvolupar els investigadors de la Universitat de Barcelona, podeu consultar el Museu Virtual de la Guerra de Successió , i les publicacions de Llibres de Matrícula de la col.lecció Camp de Mart (Talamanca 1714 ) .

1.637 lectures | 8 vots - valoració 10 | 1 comentaris
Valoració: 10/10 (8 vots)

Gràcies per la teva valoració!

Ja havies valorat aquesta pàgina, només pots valorar una vegada!

La teva valoració ha canviat, gràcies per contribuir!

Comentaris (1)

Fotografíes de l'acte
Fotografíes que recullen la presència de reagrupats a Talamanca:

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/album.php?aid=2110849

Total 1 comentaris

Afegir Comentari

Escriu els caràcters de la imatge.

Prem aquí si no reconeixes el codi.

L'ENQUESTA DE LA SETMANA

Com valoreu que Jordi Pujol faci ara declaracions afins a l'independentisme?
 És lògic perquè abans Catalunya era respectada i l'autonomia anava molt bé
 És indiferent. És un polític retirat sense capacitat d'incidència
 És lamentable. Com a president va tenir desenes d'ocasions per plantar-se

PRÒXIMS ESDEVENIMENTS

BARCELONA
QUEBEC: DE LA PRESA DE CONSCIÈNCIA NACIONAL, ALS REFERÈNDUMS DE 1980 I 1995. L’EXPERIÈNCIA DE LA VIA SECESSIONISTA.
JOSEP SORT, professor de Ciència Política a la URL
Marc Sanjaume, professor de Ciència Política a la UPF
josepsort1

Cicle Nacions sense estat. Catalunya en perspectiva comparada. Els casos d'Escòcia, el Quebec i Flandes .

Seu Nacional d'Òmnium Cultural,  Diputació, 276, pral.

EL VENDRELL
XERRADA. COM SORTIR D'UNA ECONOMIA ESTANCADA EN UN PAÍS ATURAT
JOAN CANADELL (CCN)
canadell

Centre Cívic d'El Vendrell

MATARÓ
TAULA RODONA : UNA LLENGUA, UNA ESCOLA, UN PAÍS
JOAQUIM ARENAS
TERESA CASALS
CARLES MORA
teresa casals

Seu dels Capgrossos
Carrer Herrera, 59

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
COL·LOQUI: SITUACIÓ ACTUAL I SOLUCIONS ALTERNATIVES
IGNASI PLANAS
ignasi_planas_009_imagelarge

L'Escorxador