“La gent ha de triar entre continuar sent una Comunitat Autònoma en plena crisi, o esdevenir una República del benestar”

Presentació de la campanya a Tarragona
“La gent ha de triar entre continuar  sent una Comunitat Autònoma en plena crisi, o esdevenir una República del benestar”
(Tarragona, 2-11-2011)

La coalició formada per ERC i Reagrupament, que es presenta sota el nom d’Esquerra Republicana de Catalunya-Catalunya Sí (les sigles són ERC-RI.cat) a les eleccions espanyoles del 20 de novembre, ha presentat avui els tres eixos de la campanya que té l’eslògan La República del Sí. Adam Tomàs, cap de llista al Congrés, ha interpel·lat a la ciutadania perquè amb el 20-N triï quin camí vol agafar: iniciar el trajecte cap a la República catalana del Sí o seguir en la via morta actual de la Comunitat Autònoma del No.

 “Molts catalans i catalanes volem la independència però llavors voten els partits que només ens proposen seguir en la Comunitat Autònoma del No; apel·lem que triïn l’única formació que els proposa una sortida de la crisi, i aquesta passa per ser una República compromesa amb el benestar”, ha dit el cap de llista al Congrés.

Tres eixos del programa

- Recuperació econòmica i enfortiment de l’estat del benestar

El problema que pateix Catalunya no és exclusivament la crisi, sinó el dèficit fiscal; sense dèficit fiscal i sense un Estat espanyol que es arrossega, “sortiríem de la crisi més ràpìdament”, ha dit Jordi Gené, número 2 de la coalició a Tarragona pel Congrés. Gené ha detallat que els partits que proposen seguir a Espanya significa “ser una Comunitat Autònoma amb un espoli fiscal de 20.00 milions d’euros anuals, amb un frau fiscal que a la nostra CCAA es calcula en 16.000 milions, una Comunitat que deixa de recaptar  1.600 milions d’euros perquè hi ha uns beneficis fiscals que tenen les rendes més altes, una CCAA del 20% de pobresa, amb el 40% d’atur entre la gent jove i un atur general del 20%, i una CCAA de retallades de drets fonamentals”. L’alternativa és “la República catalana que recapta i gestiona els impostos, que bastiria un estat del benestar propi fort que garantiria els drets fonamentals, un model econòmic que donaria suport eficient a les empreses, als emprenedors i al tercer sector”.

- Medi Ambient i Energia

Jordi Gomis, número 3 de la coalició al Congrés, ha explicat que en tema energètic, la coalició aposta clarament per  una economia diversificada i uns plans d’emergència segurs, i demana que la gent no doni suport als que ens proposen seguir sent una Comunitat Autònoma del monocultiu energètic nuclear. A més, la coalició d’ERC i Reagrupament defensa ser la República catalana de la Reserva de la Biosfera, en comptes de ser una Comunitat del transvasament i del cementiri nuclear a Ascó, sent això últim a prova que “allò que l’Estat no vol enlloc ens ho vol encolomar als catalans”. Gomis avisa que el PP de València i Múrcia parla obertament de recuperar la idea del transvasament de l’Ebre, tot i que en el programa del PP espanyol es parli eufemísticament de “transvasar quantitats d’aigua sobrants cap a conques deficitàries”.

- Infraestructures

Finalment, Adam Tomàs, cap de llista al Congrés ha explicat que la coalició planteja apostar per una República d’autovia i carreteres dignes, i deixar de ser la Comunitat de variants inacabades i autopista de peatge. A més, la coalició planteja la disjuntiva entre la Comunitat de via única entre Vandellòs i Tarragona, o esdevenir una República catalana del corredor mediterrani, i entre una comunitat al servei d’AENA i de l’Aeroport de Barajas, o esdevenir una República d’aeroports amb gestió catalana.

Principals actes de la campanya a la demarcació

Els principals actes a la demarcació de la candidatura seran diumenge 6 a Amposta i dijous 10 a Tarragona. A Tarragona, hi vindrà Oriol Junqueras, Joan Carretero i Alfred Bosch. A banda d’aquests dos grans actes, a les comarques del Camp de Tarragona hi haurà un acte el dimecres 16 a Reus i el fi de campanya a Valls el divendres 18 amb l’exconseller Joan Manuel Tresserras.

2.060 lectures | 8 vots - valoració 10 | 0 comentaris
Valoració: 10/10 (8 vots)

Gràcies per la teva valoració!

Ja havies valorat aquesta pàgina, només pots valorar una vegada!

La teva valoració ha canviat, gràcies per contribuir!

Comentaris (0)

Afegir Comentari

Escriu els caràcters de la imatge.

Prem aquí si no reconeixes el codi.

L'ENQUESTA DE LA SETMANA

Us sembla encertat que Artur Mas torni a cedir fent una nova tongada de retallades?
 Sí. Obeir Madrid és la manera d'aconseguir el pacte fiscal
 L'austeritat és el camí de la recuperació
 No. S'hauria hagut de plantar i denunciar l'espoli fiscal davant el Govern espanyol

PRÒXIMS ESDEVENIMENTS

BARCELONA
TAULA RODONA : LES HOMILIES D'ORGANYÀ
ANTONI FILOL
(Alcalde d'Organyà)
DOLORS LAMARCA
(Directora de la Biblioteca Nacional de Catalunya)
JOSEP Ma. BENÍTEZ
(Historiador de la Cultura)
ANDREU ROSSINYOL
(Filòleg)
CONXA PLANAS
(Moderadora de l'acte)

Les homilies d'Organyà, testimoni escrit d'una llengua viva:el català parlat a la fi del segle XII

Biblioteca de Catalunya
(Sala de la Caritat)
Carrer de l'Hospital, 56

Organitzat per:
Amics d'Organyà
Biblioteca de Catalunya

BARCELONA
XERRADA : CREIEM EN LES EMPRESES?
GORKA KNÖRR

CICLE DE XERRADES :
I SI FÓSSIM UN ESTAT?

Biblioteca Jaume Fuster
(Sala Auditori)
Pl. Lesseps, 20-22
(GRÀCIA)

BARCELONA
PRESENTACIÓ DE LA INICIATIVA CIUTADANA EUROPEA
JOSEP SORT
DAVID VINYALS

Casa Orlandai
C/Jaume Piquet, 23
SARRIÀ

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
L’ESTAT PROPI PER CATALUNYA, UNA QÜESTIÓ DE SUPERVIVÈNCIA: VIABILITAT ECONÒMICA I POSSIBILITATS DE FUTUR
RAMON CARNER
MIQUEL ÀNGEL GRÀCIA
ANDREU BATLLE
MARTA CONEJOS

Sala Auditori de L'Escorxador
C/ de L'Escorxador n. 19

BARCELONA
PRESENTACIÓ DE LA INICIATIVA CIUTADANA EUROPEA
MONTSERRAT TUDELA
DAVID VINYALS

Cotxeres de Sants
Carrer de Sants, 79

BARCELONA
XERRADA : EXÈRCIT / SERVEIS D'INTEL·LIGÈNCIA / MOSSOS / POLICIES LOCALS
POL MOLES
(Especialista en Defensa i Forces Armades)

CICLE DE XERRADES :
I SI FÓSSIM UN ESTAT?

Biblioteca Jaume Fuster
(Sala Auditori)
Pl. Lesseps, 20-22
(GRÀCIA)