Comunicats

"Gràcies, Antoni Tàpies, per haver fet lluir el nostre país amb el seu traç, dibuixant la llibertat, la força i la bellesa"

Aquestes són les paraules que Montserrat Tudela, com a membre de la Junta de Reagrupament, ha escrit al llibre de condolences d'Antoni Tàpies en nom de la nostra associació. L'atzar ha fet que aquestes paraules estiguin escrites enfront de la dedicatòria del conseller de Cultura.

10.155 lectures | 13 vots - valoració 10 | 3 comentaris
Reagrupament Independentista participa en els actes de commemoració de la diada de Santa Eulàlia

Reagrupament se suma als actes de commemoració de la Diada de Santa Eulàlia el proper 12 de febrer al migdia. Santa Eulàlia era la patrona de la Coronela, força armada de Barcelona, i el penó de Santa Eulàlia presidí el seu últim i heroic atac en la Defensa de la Ciutat i de les Constitucions de Catalunya l’Onze de Setembre de 1714.

15.833 lectures | 12 vots - valoració 9.25 | 4 comentaris
Ajornament de la conferència del col·lectiu Emma a Vic a causa del mal temps

Ens sap molt greu haver-vos d’anunciar la cancel·lació de la conferència, "Com es veu Catalunya des de l'estranger?" , del Col·lectiu Emma prevista per aquest vespre. Les inclemències del temps, les males previsions, l’elevat risc de nevades i seguint els consells del Servei Català de Trànsit, entenem que fan aconsellable, pel bé de tothom, cancel·lar-la.

7.871 lectures | 2 vots - valoració 9.5 | 0 comentaris
Artur Mas només vol tallar una mica les costures de la Constitució

Els temps de crisi són temps de dificultats i confusió en les idees i en la vida pública. També són moments en què es posen a prova els lideratges i la capacitat dels governs i els projectes polítics. Per exemple, a Estats Units, la figura del president Obama i la seva administració està generant força dubtes perquè el seu primer mandat no ha estat tan brillant com s'esperava. Possiblement, l'administració d'Obama hagi estat millor que d'altres d'anteriors, però no pas tan bona com les expectatives que havia aixecat i la il·lusió col·lectiva que va generar la seva irrupció al capdavant del país més poderós del món.

23.251 lectures | 29 vots - valoració 10 | 1 comentaris
Salvador Garcia, fundador del Col·lectiu Emma

La visió de Catalunya des de l’estranger; com som i no com diuen que som. Aquest serà el tema de la propera xerrada emmarcada en el cicle de conferències que organitza Reagrupament Osona. El membre del Col·lectiu Emma, Salvador García, serà a Vic el proper dijous 2 de febrer per fer una xerrada sobre la organització que representa.

7.952 lectures | 5 vots - valoració 10 | 1 comentaris
Reagrupament dóna suport a la commemoració dels Fets de la Gleva 1714

El proper 4 de febrer  se celebrarà la Diada de commemoració dels Fets de la Gleva de 1714  organitzada per Òmnium Cultural . La celebració de la primera commemoració, el passat 6 de febrer del 2011, va estar envoltada de polèmica degut a la prohibició, per part de la delegació del govern espanyol, de realitzar salves d'honor en memòria dels assassinats per les tropes borbòniques .

14.595 lectures | 5 vots - valoració 10 | 0 comentaris
Reagrupament inaugura nova seu a Girona

Reagrupament inaugura una nova seu a Girona, en un local situat als baixos del carrer del Carme, número 13. L'acte d'inauguració tindrà lloc aquest dijous, 26 de gener, a les 8 del vespre i comptarà amb la presència del president de Reagrupament Independentista, Joan Carretero.

10.806 lectures | 5 vots - valoració 10 | 0 comentaris
Miquel Sola Suris nou coordinador de Reagrupament Mataró

La secció local mataronina de Reagrupament va celebrar el passat 19 de gener la seva tercera assemblea general on va escollir la seva nova junta directiva així com el camí a seguir d’ara en endavant.

8.500 lectures | 4 vots - valoració 10 | 0 comentaris
Manuel Fraga, amb uniforme, encaixant amb el seu cap de govern, el dictador Francisco Franco

Imaginin vostès que, en la mort d'un ministre de Hitler, la cancellera Angela Merkel declarés el següent: "la seva figura resumeix com poques altres el recorregut de la nació cap a la construcció d'un país de llibertats". "Per això, a l'hora de la seva mort, són tants i tants els alemanys de bé que ploren la desaparició d'un home que sempre va actuar guiat per dos principis: un intens amor per Alemanya i la noble visió de l'activitat política com a servei públic"; "una immensa majoria d'alemanys saben amb quina generositat serà jutjat -el ministre de Hitler- per la història".

Canviant les referències corresponents, aquests són les paraules del president espanyol, Mariano Rajoy, davant la mort de Manuel Fraga, paraules no improvisades, sinó escrites i pensades, que s'han publicat en els diaris espanyols de més difusió. Es veu que Rajoy deu moltes coses a Manuel Fraga, un dels pares de la Constitució espanyola, la màxima llei del règim polític actual.

I a Catalunya? A Catalunya, també ha passat més o menys el mateix o pitjor. Josep A. Duran i Lleida, el líder d'Unió Democràtica, el successor de Carrasco i Formiguera, assassinat per Franco per la seva condició de català, no s'ha estat de dir que "Manuel Fraga va ser una persona clau perquè la Transició fos un èxit, més enllà del seu passat polític". Duran i Lleida, ha donat el seu condol a la família de Fraga i al PP tot remarcant que "més enllà de les diferències, a nivell personal sempre he tingut per part seva un tracte exquisit". Els jueus col·laboracionistes del gueto de Varsòvia també lloaven els seus guardians nazis per a obtenir prebendes i rebre'n un tracte exquisit. Però què és això? Duran i Lleida sap alguna cosa de la història del seu partit? Es pot caure més baix? Què vol dir la paraula democràcia? On és la reparació de les persones que han mort o han patit l'exili i repressió pel règim que va tenir Fraga de ministre?

Reagrupament Independentista, associació fundada per a defensar la llibertat de Catalunya i la democràcia, cobra més sentit que mai per a rebutjar les desmesurades mostres d'elogi a la figura de Manuel Fraga i per a reprovar tots els dirigents polítics catalans com Duran i Lleida que obliden la història i denigren el sentit de la democràcia. Per això, cal lamentar que CiU hagi rebutjat una moció presentada a l'Ajuntament de Girona que pretenia acabar amb la impunitat i posar al seu lloc Fraga i tots els responsables polítics del règim anterior .

11.606 lectures | 18 vots - valoració 10 | 0 comentaris
Ajuntament de Mataró

L'associació Reagrupament Independentista té com un dels seus tres objectius principals la regeneració democràtica, més enllà d’un simple canvi de cares al capdavant de l’ajuntament, per tal de garantir una democràcia sòlida i potent al servei de la ciutadania.

5.141 lectures | 3 vots - valoració 10 | 0 comentaris

Quin paper jugarà Felip VI en el procés sobiranista català?
 Exactament el mateix que el seu pare: serà un destorb
 Serà una peça clau perquè es pugui celebrar el referèndum el 9N14
 Tot i què reconeix la força del procés, dificultarà qualsevol tipus d'assoliment

PRÒXIMS ESDEVENIMENTS

VETLLA DE L'ONZE AL FOSSAR DE LES MORERES
Rut Carandell i Marc Viñolas

Dia 10 de setembre

22:00h Vetlla de l'Onze al Fossar de les Moreres
Acte polític al Fossar de les Moreres amb parlaments de Rut Carandell i Marc Viñolas

Sant Boi de Llobregat
OFRENA FLORAL A LA TOMBA DE RAFAEL CASANOVA
Amb la presència de Joan Carretero i parlament de Vicenç Julià.

Acte dia 11 de Setembre

08:00 h Ofrena floral a la tomba de Rafael Casanova
Esglèsia de Sant Baldiri (Sant Boi de Llobregat)

Amb la presència de Joan Carretero i parlament de Vicenç Julià.

VOLEM VOTAR, DEMANA-HO A L'ONU

Parada informativa. Urquinaona.

Davant Ronda Sant Pere, 44, de 9 a 13h.

OFRENA FLORAL AL MONUMENT DE RAFAEL CASANOVA

Dia 11 de Setembre

10:00 h Ofrena floral al monument de Rafael Casanova
Punt de concentració a la Ronda de Sant Pere / Bruc

HOMENATGE AL GENERAL MORAGUES
Rut Carandell i Francisco García

13:00 h Homenatge al General Moragues
Pla de Palau  a càrrec de Rut Carandell i Francisco García

DINAR I ACTE POLÍTIC REAGRUPAMENT 11 DE SETEMBRE
Joan Carretero i Ignasi Planas

13:00 h Dinar i acte polític
Acte polític a càrrec de Joan Carretero  i Ignasi Planas
Pla de Palau

Menú : Amanida, fideuà, macedònia de fruita, pa i aigua
Preu : 10 euros
Cal inscripció prèvia mitjançant el següent formulari d'inscripció al dinar

Pagament per transferència al compte 21003031832200604441 indicant el codi DINAR11S, nom i cognoms, i el número de menús que s’encomanen.

No oblideu portar el resguard per recollir el dinar.  Només en cas que sobrin places, es podrà adquirir el tiquet del menú en el mateix lloc del dinar.

CONCENTRACIÒ DE REAGRUPAMENT PER ANAR A LA V

15.30 h CONCENTRACIÒ DE REAGRUPAMENT PER ANAR A LA V  - Pla de Palau

PARTICIPACIÓ DE REAGRUPAMENT A LA V, TRAM 62

17:14 h  PARTICIPACIÓ DE REAGRUPAMENT A LA V, Tram 62