Comunicats

Reagrupament atorgarà 4 premis durant la V Assemblea Nacional “El futur és nostre”

Diumenge vinent en el transcurs de la V Assemblea Nacional, Reagrupament Independentista efectuarà el lliurament dels 4 premis que ha convocat l’associació. En síntesi, els quatre guardons que ha convocat Reagrupament són els següents:

• 2012 Friend of Catalonia Award: per  reconèixer l’actuació a favor de la independència de Catalunya o de la seva projecció internacional per part de persones o entitats estrangeres.
  • Segador de l’any 2012: que s'atorga a destacades personalitats, tant col·lectives com individuals, que han fet avançar el nostre país cap a la consecució de l’estat propi.
  • I Premi Memorial Jordi Gomis: que s'atorga al millor article d'opinió sobre la independència de Catalunya.
  • Premi Pau de Tars 2012: que vol donar la benvinguda a les persones que han evolucionat en les seves conviccions polítiques cap a posicionaments que defensen el drets del poble de Catalunya, com a nació, a decidir el seu futur; i alhora per celebrar el creixement de l’independentisme experimentat a la societat catalana.

Aquest any Reagrupament, davant les agressions que rep el nostre país i la nostra llengua per part de l’Estat espanyol en forma de sentències, interlocutòries i lleis, ha volgut contestar en positiu. Per això, el guardó que es lliurarà a cadascun del premiats és una escultura d’edició limitada especial, “Una llengua del món”, obra de Ramon Maria Jounou. La primera escultura va ser lliurada al Dr. Moisès Broggi, membre de la nostra associació de més edat, el dia que va fer 104 anys.

2.050 lectures | 11 vots - valoració 9.91 | 0 comentaris
Rut Carandell
(Barcelona, 9 d'octubre de 2012)

La vicepresidenta de Reagrupament, Rut Carandell, ha presentat aquesta tarda a la seu nacional de l'associació independentista la presa de posició de Reagrupament davant les pròximes eleccions plebiscitàries del 25N. En veu de Rut Carandell, atenent el fet que el president Mas s’ha posat al capdavant del procés per l’assoliment de l’Estat per a Catalunya i ha manifestat públicament la seva ferma decisió d’encapçalar-lo, Reagrupament ha decidit demanar als ciutadans que donin un ampli suport a les properes eleccions plebiscitàries al president Mas.

Més informació: Presa de posició de Reagrupament al TN Vespre

5.443 lectures | 107 vots - valoració 9.18 | 11 comentaris
Reagrupament crida la ciutadania a donar suport incondicional al president de la Generalitat
(Barcelona, 25 de setembre de 2012)

Reagrupament independentista considera que avui s'ha viscut un dia per a la història. El president de la Generalitat s’ha posat al capdavant del procés per assolir la llibertat del poble de Catalunya.

Informacions relacionades:

2.881 lectures | 37 vots - valoració 9.43 | 9 comentaris
Caiguda del cavall de Pau de Tars

Per celebrar el creixement de l’independentisme i donar la benvinguda a les persones que han evolucionat en les seves conviccions polítiques, Reagrupament Independentista  ha decidit convocar la primera edició del Premi Pau de Tars .

2.019 lectures | 27 vots - valoració 7.11 | 6 comentaris
El final de la via autonomista
(Barcelona, 20 de setembre de 2012)

Avui, el president Mas ha reiterat el final de la via negociadora amb Espanya. Ha expressat la seva voluntat d’iniciar i liderar el procés del sentiment majoritari del poble català, per tal de que Catalunya esdevingui un Estat de dret, independent, democràtic i social, integrat a la Unió Europea. L’inici d’aquest procés constituent està generant un gran entusiasme en els ciutadans de Catalunya, i sentiments de fonamentada il·lusió i esperança, que Reagrupament  comparteix plenament.

1.666 lectures | 14 vots - valoració 9.86 | 1 comentaris
El globus de Reagrupament enlairat al Passeig de Gràcia al costat d'una escultura de l'au fènix
(Barcelona, 12 de setembre de 2012)

Reagrupament Independentista, per tant, observa la celebració de les properes eleccions al Parlament de Catalunya com un autèntic referèndum d’autodeterminació del poble català, en les quals les forces que defensen constituir Catalunya com a nou estat d’Europa hauran de fer l’esforç de presentar-s’hi amb la màxima unitat possible.

2.586 lectures | 39 vots - valoració 10 | 9 comentaris
El moment s’acosta, és l’hora de ser forts

Aviat tindrem la greu responsabilitat de decidir per nosaltres mateixos. Benvinguda sigui. Serà el moment en què llibertat, patriotisme o dignitat deixaran de ser conceptes per passar a esdevenir fets. Serà l’hora de ser valents i de no tenir por. Serà l’hora també de construir una nova ciutadania que no deixi ningú al marge.

1.811 lectures | 44 vots - valoració 10 | 1 comentaris
Reagrupament insisteix que la via de l'alliberament és la de la Declaració Unilateral d'Independència per part de la cambra catalana
(Barcelona, 28 d'agost de 2012)

Reagrupament Independentista centralitzarà tots els seus actes aquest Onze de Setembre a la ciutat de Barcelona perquè volem contribuir a fer possible que la manifestació d'aquest any sigui multitudinària i que sigui inequívocament a favor de la independència de la nació catalana. No obstant això, volem insistir a dir, com ja hem fet altres vegades, que la mobilització al carrer, tot i ser important perquè demostra que la voluntat d'independència és cada vegada més àmplia al si de la nostra societat, no és suficient per assolir l'estat propi.

2.071 lectures | 43 vots - valoració 9.05 | 6 comentaris
Reagrupament se solidaritza amb els afectats pels incendis de l'Alt Empordà

Desitgem l'acabament dels incendis al més aviat possible i, en un moment en què bona part dels nostres recursos no retornen al nostre país, reclamem que els recursos de Catalunya es destinin a cobrir les necessitats del propi país i, en primer lloc, a procurar la recuperació del territori afectat i la prevenció de situacions semblants arreu del territori de la nació catalana.

1.566 lectures | 19 vots - valoració 9.21 | 0 comentaris
Catalunya vol viure en llibertat

Reagrupament Independentista s’ha adherit al concert, organitzat pel diari “El Punt Avui”, que es farà el pròxim 29 de juliol a Girona i en el qual participaran més d’una trentena de cantants i grups musicals del país per commemorar el vintè aniversari de les detencions d’independentistes de l’any 1992, que van passar a la història amb el nom d’operació Garzón .

2.033 lectures | 11 vots - valoració 10 | 1 comentaris

Quin paper jugarà Felip VI en el procés sobiranista català?
 Exactament el mateix que el seu pare: serà un destorb
 Serà una peça clau perquè es pugui celebrar el referèndum el 9N14
 Tot i què reconeix la força del procés, dificultarà qualsevol tipus d'assoliment

PRÒXIMS ESDEVENIMENTS

VOLEM VOTAR, DEMANA-HO A L'ONU

Parada informativa. Mercat de les Corts.

Travessera de Les Corts, 215