Comunicats

La Gleva
(Santuari de la Gleva, 16 de febrer de 2013)
Des del Santuari de la Gleva, tenint ben present el record dels fets que s’hi van produir el febrer de 1714, la Junta Directiva de Reagrupament Independentista manifesta que l’única manera d’avançar cap a la sobirania és aprofundint en les estructures democràtiques i de regeneració política de les quals Reagrupament ha fet bandera, des de ja fa uns quants anys. Conseqüents amb això, representants de la Junta s’han reunit fa uns dies amb el president de la Generalitat, Artur Mas, i li han lliurat les propostes que la nostra associació va redactar l’any 2010 i que es poden consultar en el document publicat al nostre web .
2.052 lectures | 1 comentaris
Reagrupament se suma a les concentracions a favor de la declaració de sobirania

Aquest dimecres 23 de gener, dia en què el Parlament ha d’aprovar la Declaració de Sobirania, diferents col·lectius, com l'Associació de Municipis per la Independència i l'ANC, han convocat concentracions davant el Parlament i, posteriorment, dels ajuntaments dels municipis del país per expressar el suport al text i a l'inici del procés.

2.013 lectures | 0 comentaris
Rovira i Virgili és autor d'una important 'Història Nacional de Catalunya'

Reagrupament Tarragonès deplora profundament l’aprovació d’una moció a l’ajuntament de Tarragona, amb els vots a favor del PSC i el PP, en la qual aquests dos partits polítics demanen el canvi de nom de la Universitat Rovira i Virgili. Només podem entendre els motius d’aquestes dues formacions polítiques, que promouen un canvi que ningú al territori no demana, des de la voluntat manifesta d’esborrar qualsevol rastre de catalanitat a la nostra universitat.

1.874 lectures | 1 comentaris
Directiva-coordinadors gener 2013
(Barcelona, 12 de gener de 2013)

La Junta Directiva de Reagrupament Independentista, reunida a la seva seu nacional, ha acordat atorgar ple suport a la Declaració de Sobirania que proposaran els grups parlamentaris de Convergència i Unió i d'Esquerra Republicana de Catalunya al Parlament de Catalunya.

2.216 lectures | 0 comentaris
Moisès Broggi el 2011

Segons un comunicat de la família del Dr. Broggi, la capella ardent estarà oberta demà, 1 de gener, a partir de les 14,00h. al tanatori de Les Corts. L'enterrament tindrà lloc dimecres, 2 de gener a les 10,30h.

1.814 lectures | 1 comentaris
Reagrupament denuncia la brutal ofensiva contra l'escola catalana que proposa el Regne d'Espanya

El darrer text que el ministre espanyol José Ignacio Wert presentarà avui en el marc de la Conferència Sectorial d'Educació a Madrid davant les conselleries d'Ensenyament de totes les autonomies és el resultat de l'ofensiva final que el Regne d'Espanya ha preparat contra el català i molt més encara contra l'escola catalana en llengua i continguts.

4.093 lectures | 1 comentaris
Carretero i Mas
(Puigcerdà, 23 de novembre de 2012)

Potser mai com aquest proper diumenge 25 de novembre haurem pogut tenir la sensació que la història camina amb nosaltres, al nostre voltant, democràticament impresa en forma de candidatura electoral.

2.444 lectures | 3 comentaris
Reagrupament atorgarà 4 premis durant la V Assemblea Nacional “El futur és nostre”

Diumenge vinent en el transcurs de la V Assemblea Nacional, Reagrupament Independentista efectuarà el lliurament dels 4 premis que ha convocat l’associació. En síntesi, els quatre guardons que ha convocat Reagrupament són els següents:

• 2012 Friend of Catalonia Award: per  reconèixer l’actuació a favor de la independència de Catalunya o de la seva projecció internacional per part de persones o entitats estrangeres.
  • Segador de l’any 2012: que s'atorga a destacades personalitats, tant col·lectives com individuals, que han fet avançar el nostre país cap a la consecució de l’estat propi.
  • I Premi Memorial Jordi Gomis: que s'atorga al millor article d'opinió sobre la independència de Catalunya.
  • Premi Pau de Tars 2012: que vol donar la benvinguda a les persones que han evolucionat en les seves conviccions polítiques cap a posicionaments que defensen el drets del poble de Catalunya, com a nació, a decidir el seu futur; i alhora per celebrar el creixement de l’independentisme experimentat a la societat catalana.

Aquest any Reagrupament, davant les agressions que rep el nostre país i la nostra llengua per part de l’Estat espanyol en forma de sentències, interlocutòries i lleis, ha volgut contestar en positiu. Per això, el guardó que es lliurarà a cadascun del premiats és una escultura d’edició limitada especial, “Una llengua del món”, obra de Ramon Maria Jounou. La primera escultura va ser lliurada al Dr. Moisès Broggi, membre de la nostra associació de més edat, el dia que va fer 104 anys.

2.476 lectures | 0 comentaris
Rut Carandell
(Barcelona, 9 d'octubre de 2012)

La vicepresidenta de Reagrupament, Rut Carandell, ha presentat aquesta tarda a la seu nacional de l'associació independentista la presa de posició de Reagrupament davant les pròximes eleccions plebiscitàries del 25N. En veu de Rut Carandell, atenent el fet que el president Mas s’ha posat al capdavant del procés per l’assoliment de l’Estat per a Catalunya i ha manifestat públicament la seva ferma decisió d’encapçalar-lo, Reagrupament ha decidit demanar als ciutadans que donin un ampli suport a les properes eleccions plebiscitàries al president Mas.

Més informació: Presa de posició de Reagrupament al TN Vespre

5.850 lectures | 11 comentaris
Reagrupament crida la ciutadania a donar suport incondicional al president de la Generalitat
(Barcelona, 25 de setembre de 2012)

Reagrupament independentista considera que avui s'ha viscut un dia per a la història. El president de la Generalitat s’ha posat al capdavant del procés per assolir la llibertat del poble de Catalunya.

Informacions relacionades:

3.343 lectures | 9 comentaris

Quina és la millor opció per a les eleccions plebiscitàries?
 Llista unitària de tots els partits independentistes i la societat civil
 Llistes de diferents partits presentades com a "llista paraigua" amb un punt en comú
 Cadascú pel seu compte

PRÒXIMS ESDEVENIMENTS

PRESENTACIÓ DE MILLOR BARCELONA A LES CORTS

Presentació del programa de Millor Barcelona, la coalició de Reagrupament i Solidaritat per Barcelona, a les Corts

- Ignasi Planas , candidat a l’alcaldia de Barcelona.

- Elisabeth Hernàndez , núm. 2 de la coalició.

- Albert Pont , President del Cercle Català de Negocis

Lloc: Societat Coral l'Espiga. C/ Joan Gamper, 30 (prop del Parc de l'Espanya Industrial)

PRESENTACIÓ DE MILLOR BARCELONA A SANT MARTÍ

Presentació del programa de Millor Barcelona, la coalició de Reagrupament i Solidaritat per Barcelona, a Sant Martí

- Ignasi Planas , candidat a l’alcaldia de Barcelona.

- Elisabeth Hernàndez , núm. 2 de la coalició.

Marc Viñolas , coordinador de Reagrupament a Barcelona

Núria Cadenas , Presidenta de SI

Lloc: Plaça Font i Sagué

PRESENTACIÓ DE MILLOR BARCELONA A NOU BARRIS

Presentació del programa de Millor Barcelona, la coalició de Reagrupament i Solidaritat per Barcelona, a Nou Barris

- Ignasi Planas , candidat a l’alcaldia de Barcelona.

- Elisabeth Hernàndez ,  núm. 2 de la coalició.

Marc Viñolas , coordinador de Reagrupament a Barcelona

Uriel Bertran , Secretari General de SI