Visca l'Estat català! Mori l'Estat català!

Visca l'Estat català! Mori l'Estat català!

Fa molts anys , quan encara en quedava algun de soca-rel, un vell àcrata del país (periodista per més senyes), conscient que calia alliberar-nos nacionalment, va confessar-me: "L'endemà de la proclamació de la independència, jo seria el primer a lluitar contra l'Estat català". Certament, l'expressió d'aquesta aparent contradicció feia honor a la seva ideologia, però, també, denotava el camí a seguir: que per damunt del món de les idees, fossin les que fossin, el primer que calia era alliberar-nos dels qui ens mantenen esclaus al seu jou. L'endemà, doncs, de la independència, tothom ja seria verament lliure per situar-se políticament allà on cregués més convenient per defensar les seves particulars opcions.

Sembla que això no es vol entendre  des de les posicions dominants de l'independentisme creixent: els uns per massa ancorats en el passat de l'estira-i-arronsa que els obliga al joc de la puta i la ramoneta; els altres perquè prefereixen tocar-ne de calents abans que arriscar-se a passar gana, ni que sigui amb dignitat, i, els de més enllà, des del tuf del revolucionarisme ja massa tronat (pura carlinada, de vegades) perquè anteposen espúries raons de "classe".

En l'entremig , ens trobem, en la cruïlla d'aquest final de legislatura, amb una situació realment insòlita, en què una força hegemònica, naixent i amb embranzida, que ha plantejat un full de ruta clar i net es veu sotraguejada des de diversos fronts perquè llenci la tovallola.

Tanmateix, Reagrupament Independentista  -és a qui em refereixo- es manté, malgrat les múltiples intoxicacions, les suposades baixes massives (a hores d'ara ha crescut el nombre d'associats), els "trileros" que se la volen polir, o la corrua dels simples torracollons, ploramiques i cagadubtes, es manté ferma en les seves conviccions, porta el seu full de ruta intacte i no para de celebrar actes, inaugurar seus i ser present, tant com pot i la hi deixen, als mitjans de comunicació.

Deu ser, ben segur , que hi és ple de vells i ara joves àcrates. 

3.724 lectures | 15 vots - valoració 9.73 | 0 comentaris
  • Actualment 9.73 de 10 Estrelles.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Valoració: 9.73/10 (15 vots)

Gràcies per la teva valoració!

Ja havies valorat aquesta pàgina, només pots valorar una vegada!

La teva valoració ha canviat, gràcies per contribuir!

Comentaris (0)

Afegir Comentari

Escriu els caràcters de la imatge.

Prem aquí si no reconeixes el codi.

L'ENQUESTA DE LA SETMANA

Creieu que el procés d'independència d'Escòcia pot tenir efectes sobre Catalunya?
 No. Són casos molt diferents
 Dependrà dels resultats del referèndum escocès
 Sí. I tant! Per això els espanyols i Duran hi pressionen en contra

PRÒXIMS ESDEVENIMENTS

BARCELONA
CELEBRACIÓ DE LA DIADA DE SANTA EULÀLIA
cartell1202
BARCELONA
QUEBEC: DE LA PRESA DE CONSCIÈNCIA NACIONAL, ALS REFERÈNDUMS DE 1980 I 1995. L’EXPERIÈNCIA DE LA VIA SECESSIONISTA.
JOSEP SORT, professor de Ciència Política a la URL
Marc Sanjaume, professor de Ciència Política a la UPF
josepsort1

Cicle Nacions sense estat. Catalunya en perspectiva comparada. Els casos d'Escòcia, el Quebec i Flandes .

Seu Nacional d'Òmnium Cultural,  Diputació, 276, pral.

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
COL·LOQUI: SITUACIÓ ACTUAL I SOLUCIONS ALTERNATIVES
IGNASI PLANAS
ignasi_planas_009_imagelarge

L'Escorxador