Economia i Estat Propi (IV). Les infraestructures

Economia i Estat Propi (IV). Les infraestructures

Un dels problemes més importants de pertànyer a l’Estat espanyol en l’aspecte econòmic és la sagnia que suposa l’espoli fiscal, i que impedeix que es faci inversió. I la inversió en infraestructures és clau per garantir el creixement i la productivitat. Com a exemple gràfic de la discriminació que patim, només cal esmentar que entre 1985 i 2005 es van construir 600 km d’autovies gratuïtes a la província de Madrid, mentre que a Catalunya sencera només es van construir 20 km d’autovies gratuïtes.

Aquest és el gran llast que han de patir les nostres empreses en un món on les infraestructures són bàsiques per la competitivitat i l’exportació. L’existència de línies ferroviàries que ens connectin amb Europa, autovies que ens portin cap al Nord, i aeroport amb vols intercontinentals que ens permetin connectar fàcilment amb qualsevol punt del món tindrien un efecte multiplicador que ens hauria situat clarament com la regió més productiva d’Europa al sud de Suïssa.

I no només això, sinó que les inversions fetes no aporten cap mena de valor afegit a l’economia catalana. Si repassem les darreres grans inversions que ha fet l’estat a Catalunya, veurem que una línia d’AVE de passatgers que ens porta a Madrid en dues hores i mitja no aporta absolutament res a les nostres empreses. De la mateixa manera que l’ampliació de l’aeroport de Barcelona, mentre AENA el manté segrestat i impedeix tàcitament que a El Prat hi hagi vols intercontinentals, només ha servit per crear un gran aeroport low-cost , buidant d’avions els aeroports de Reus i Girona. En definitiva un model pervers, que no només no inverteix la quantitat que necessita Catalunya pel PIB que genera, sinó que la minsa quantitat que inverteix, ho fa en capítols que en res no ajuden la nostra competitivitat i desenvolupament.

Inversions a Cat.
catalunya discriminada

I seguint amb això, a Catalunya tenim exemples insòlits d’infraestructures inacabades al món occidental, com l’A-7 entre L’Hospitalet de l’Infant i la nuclear de Vandellòs, que porta gairebé dos anys acabada, i ens la mantenen tancada, cosa que no s’atrevirien a fer si aquest tram d’autovia estigués a Àvila. D’altra banda, tenen la barra de deixar hectàrees senceres de territori empantanegats, amb moviments de terres fets, expropiacions sense pagar, amb qualsevol excusa. Però el que els delata és que aquestes coses només passen a Catalunya.

I això no hi ha cap pacte fiscal que ho solucioni. Mentre els catalans vulguem i votem en majoria opcions polítiques partidàries de mantenir-nos dins l’Estat espanyol, aquesta situació d’empobriment i desinversió és la que ens espera. Només hi ha una solució possible perquè Catalunya esdevingui un país de primera, i aquesta és apostar per opcions polítiques clarament independentistes, ja que obtenir l’Estat propi, és l'única manera que algun dia, els catalans puguem construir les infraestructures que ens mereixem, un corredor mediterrani de mercaderies, tant ferroviari com per autovia, un aeroport amb vols intercontinentals (demanda n’hi ha suficient), uns ports preparats per rebre les mercaderies asiàtiques...

Des de Reagrupament, tenim un programa econòmic, basat en l’administració pròpia de tots els nostres recursos, i això suposaria un increment automàtic del pressupost del govern de Catalunya d’un 50%. En definitiva, la demostració que Catalunya pagui a Espanya 30 cops més del que Alemanya aporta a la Unió Europea és la prova fefaent que econòmicament tenim futur si els catalans arribem a tenir clar algun dia que només hi ha un camí per tenir un futur: la INDEPENDÈNCIA.

Articles anteriors en aquesta sèrie:  

*Nota: Dades dels gràfics obtingudes del Cercle Català de Negocis.

7.343 lectures

Comentaris (0)

Afegir Comentari

Escriu els caràcters de la imatge.

Prem aquí si no reconeixes el codi.

L'enquesta

El cas Palau pot afectar el final del procés?
 Sí, pot fer que algunes persones votin No al referèndum
 No, la gent sap que bona part és guerra bruta de les clavegueres de l'estat espanyol
Jordi Gomis. En memòria

Twitter Reagrupament

PRÒXIMS ESDEVENIMENTS

Barcelona
XI ASSEMBLEA NACIONAL DE REAGRUPAMENT
banner XI Assemblea

Es farà a les Cotxeres de Sants de Barcelona, a la Sala de conferències de l'Edifici Jacint Laporta . C/ de Sants, 79

Horari: 10h. a 13h.30 (Les acreditacions començaran a les 9h.)