
En resposta a la Iniciativa Ciutadana que va promoure Reagrupament, la Comissió Europea admet la possibilitat de secessió d'una part d'un Estat membre i considera la solució en la negociació dins l'ordenament jurídic internacional. Tanmateix, no troba base jurídica en els tractats de la UE que permeti la seva legislació per mitjà d'una Iniciativa Ciutadana Europea, motiu pel qual no n'escau el registre.
L'1 d'abril, un Comitè Ciutadà representat pel president de Reagrupament, Joan Carretero, va presentar una petició de registre d'una Iniciativa Ciutadana Europea per tal que es reconegués la successió com a membre de la Unió Europea d'un nou estat sorgit de la secessió democràtica d'un altre Estat membre de la UE. La Comissió tenia 2 mesos per a donar resposta sobre l'admissió a registre, i ha estat en les últimes hores d'aquest termini quan ha donat resposta.
La Comissió Europea "refusa el registre de la iniciativa proposada atès que queda manifestament fora de l'àmbit competencial de la Comissió per tal de presentar una proposta relativa a un acte jurídic per a la finalitat d'aplicació dels Tractats". Segons la mateixa Comissió, "no hi ha cap base jurídica en els tractats de la UE que permeti que una legislació secundària abordi les conseqüències d'una secessió d'una part d'un Estat membre" . Amb aquest argument, doncs, la Comissió Europea considera que ni la Comissió ni el Parlament Europeu poden proposar ni legislar (ni en un sentit ni en un altre) les conseqüències d'una possible independència de Catalunya, però admet aquesta possibilitat a l'afirmar que "en el cas d'una secessió d'un Estat membre, la solució es trobaria i negociaria dins l'ordenament jurídic internacional" .
D'aquesta forma la Comissió Europea desmenteix les afirmacions d'algunes forces polítiques que afirmen que Catalunya seria expulsada de la Unió Europea en cas d'independitzar-se i admet que Catalunya podria ser membre de la Unió Europea segons l'ordenament jurídic internacional al fer d'aquest la solució al problema plantejat.
Des de Reagrupament valorem molt positivament la resposta donada per la Comissió Europea, tot i que lamentem que la Iniciativa no hagi estat admesa a registre per un problema competencial. Es posa de manifest que la UE considera possible la secessió d'una part d'un Estat membre, que en aquest cas hi ha voluntat de solucionar el seu estatus i indica el camí per aquesta resolució en l'ordenament jurídic internacional.
Xavier Todó
07/06/2012 20:29
per aixo la que ens donarà el passaport serà la sra clintons, ooo? potser la Merkel, que ja en té els ovaris plens dels espanyols... ves a saber.
Josepa
03/06/2012 19:46
Ramon Ribas
02/06/2012 20:58
Xavier Martín i Arruabarrena
02/06/2012 18:42
Com? ...
Ho tenim a l'abast de la nostra VOLUNTAT COL·LECTIVA!
Barcinonensis
02/06/2012 18:20
Pilar Marías
02/06/2012 15:41
Xavi
02/06/2012 15:33
Total 7 comentaris