El Govern espanyol castiga Catalunya sense desdoblar l'N-II a La Selva

Foment rebutja desdoblar l'N-II entre Tordera i Maçanet, que estava aprovat, però continua gastant centenars de milions en alta velocitat a Galícia
Imatge d'un accident mortal en un tram d'obres a l'N-II / Foto: Diari de Girona

El Ministeri de Foment revoca el projecte per desdoblar la carretera N-II entre Tordera (Maresme) i Maçanet de la Selva, malgrat que ja estava aprovat i té una de les intensitats mitjanes de trànsit més altes de l'Estat. La via es troba empantanegada amb obres a mig fer i una accidentalitat molt greu.

D'aquesta manera, l'Estat confirma les sospites i tira enrere la proposta perquè la considera excessivament cara. Segons argumenta el ministeri en l'anunci publicat al BOE, cada quilòmetre d'A-2 en aquest tram de gairebé 9 costaria 22,7 MEUR. A més, Foment argumenta que l'N-II entre Montgat i Tordera és titularitat del Govern i no competència de l'Estat. Com a alternativa "racional", Foment detalla que està redactant un estudi informatiu per unir la B-40 a Granollers amb la futura A-2 a Maçanet a través d'un "itinerari de gran capacitat". Aquesta alternativa deixaria sense connexió amb carretera desdoblada municipis com Lloret de Mar o Blanes.

A banda de qüestions de cost, que, en canvi, semblen no importar en el desplegament de la xarxa ferroviària a Galícia o Extremadura, Foment també argumenta que el tram de la Nacional II entre Montgat i Tordera és, des del febrer del 2010, titularitat del Govern i, per tant, no és competència de l'Estat desdoblar-la perquè aquest tram ha quedat exclòs del catàleg de la xarxa de carreteres de l'Estat.

3.359 lectures

Comentaris (0)

Afegir Comentari

Escriu els caràcters de la imatge.

Prem aquí si no reconeixes el codi.

L'enquesta

La sentència està cuinada i ben cuinada?
 I ara... que malpensats....
 Cuinada i ben macerada...
Jordi Gomis. En memòria

Twitter Reagrupament