Reagrupament inicia a Barcelona amb ERC les candidatures transversals a les eleccions municipals

Jordi Portabella, Oriol Amorós i Ester Capella per part d'Esquerra Republicana de Catalunya i Rut Carandell, Marc Viñolas i Roger Granados, per part de Reagrupament Independentista presenten la coalició a la capital de Catalunya
Acord Barcelona

Carandell: "Reagrupament és la garantia que no es repetirà el tripartit a l'Ajuntament de Barcelona"

Aquest migdia s'ha presentat a la Sala Lluís Companys de l'Ajuntament de Barcelona l'acord de coalició entre Esquerra Republicana de Catalunya i Reagrupament Independentista, que suposa , de fet, un exemple de l'esperit transversal de l'associació que presideix Joan Carretero.

Jordi Portabella, per part d'Esquerra, i la vicepresidenta de Reagrupament, Rut Carandell, s'han mostrat molt satisfets del gran pas que significa aquesta coalició, tant per com s'han dut a terme les negociacions —rigoroses, lleials i patriòtiques—, com per la generositat a no posar-hi traves insalvables per cap de les dues parts.

L'acord, ratificat pel Consell de Barcelona de Reagrupament —que aplega els coordinadors de tota la ciutat—, del qual han donat detalls Amorós i Viñolas, i que en els pròxims dies serà àmpliament informat a les respectives assemblees dels districtes, suposa que el número 4 i el 20% de la llista conjunta seran ocupats pels associats que es votin als districtes durant les pròximes setmanes.

Jordi Portabella, cap de llista d'aquesta coalició, ha definit el projecte ara encetat com el pinyol «del tercer espai" polític que li cal a la capital d'un futur Estat independent, amb un programa conjunt contundent quant al fet social, amb especial incidència en els problemes quotidians de la gent . Per a Rut Carandell, en aquest pacte "Reagrupament és la garantia que no es repetirà el tripartit a l'Ajuntament de Barcelona". A més, la vicepresidenta ha afegit que l'acord pot ser un "revulsiu o un imant perquè la resta de formacions s'animin". També, Reagrupament hi aportarà tot el referent de la regeneració poítica i la radicalitat democràtica pròpies del caràcter de l'associació.

Sortir a combatre
No oblidem, que anem amb ERC en coalició, no de satèl·lit mut, sinó bel·ligerant quant a les nostres propostes es compleixin. Només qui va a la lluita, guanya alguna cosa. A casa no et porten res.

Salut i Independència
Eleccions municipals
Hola, volia saber com funcionen les llistes per ales municipals, per exemple, en un poble de 260 habitants, ja es fan llistes tancades, però quantes persones es poden presentar a cada llista?, màxim 7? mínim, es pot fer una llista amb 4 persones o 5 persones?
RI-RI
Crec que encara hi ha gent que confon RI, (corrent intern d' ERC, fa uns quants anys, que volia prioritzar l'eix nacional sobre l'ideològic), amb RI, ( Associació " TRANSVERSAL " que treballa per aconseguir : la Independència, la Regeneració democràtica i l'excel·lència de país ). Sempre he pensat que el nom no havia de ser el mateix.
ERC RI SI CA ...
Una altra vegada anirem per separat a unes eleccions. Per una banda ERC RI i per una altra SI CA.
Per enèsima vegada ensopegarem amb la mateixa pedra. Tant de bo no acabi passant el que he exposat però crec que aquest tercer espai que podria ser possible no ho serà. Fins quan ?
deu manaments
Tot i que no veig paritat,em sembla molt bé anar junts,sempre i quant signin els deu manaments independentistes:
Els deu manaments que te d'Exigir reagrupament,son els següents:

1.Estimaràs i adoraràs Catalunya sobre totes les coses.
2.No diràs el nom de Catalunya en va.
3.Santificaràs les festes i les arrels catalanes.
4.Honraràs les costums,les tradicions i la llengua catalana.
5.No mataràs,les opcions independentistes.
6.No faràs accions impures tripartides.
7.No tornaràs a robar, les ansies de llibertat.
8.No diràs falsos referèndums ni mentiràs
9.No consentiràs pensaments ni desitjos impurs quant vagis a Madrid.
10.No desitjaràs els béns independentistes del teu proïsme
Heu perdut el seny?

Entendria que us apuntèssiu a una coalició de gran abast de l'independentisme, però després de tot el camí que heu fet, i tot el que heu dit, quan èreu (èrem, doncs jo també era llavors amb Rcat) dins ERC i després, des de fora, em resulta patètic i sorprenent que ara us apunteu al carro d''ERC a Barcelona.

Després de tants anys tractant amb gent d'ERC a Barcelona, Rut, encara no coneixes com funcionen l'Amoròs? i en Portabella? Com a President del Casal del Poblenou d'ERC de Barcelona vaig patir les seves estratègies, manipulacions i manca d'escrúpols i no crec que hagin canviat.

Ells són la renovació i la regeneració de la política? renovació i regeneració de què, si porten anys i panys a la mateixa poltrona?

Rut, em sap greu haver de dir-t'ho, però ja te'ls trobaràs.

Salut, República i Independència