Reagrupament Independentista creu que ara es pot treballar amb ERC per la independència

Les converses mantingudes amb Oriol Junqueras avalen la proposta de coalició a les pròximes eleccions
Estelada gegant que Reagrupament va exhibir durant l'Onze de setembre / Foto: Equip web RCat

Reagrupament Independentista té la convicció que, amb l’elecció d’Oriol Junqueras i Alfred Bosch, s’aplana el camí per a treballar amb Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) per a la plena sobirania de Catalunya mitjançant una coalició independentista a les properes eleccions al congrés espanyol.

Les converses mantingudes aquests últims dies amb el nou president d’ERC, Oriol Junqueras, així ho avalen.

Essent fidels als nostres principis, ens posem en disposició per buscar els punts de confluència entre Reagrupament Independentista i Esquerra per preparar una proposta electoral independentista de coalició per a les properes eleccions al congrés espanyol.

A Imma
D'això es tracta Imma.
Ferran (que per cert no el conec) i jo, precisament el que diem és allò que tu sintetitzes perfectament.
Però les CUP, ERC i SI no pensen com nosaltres tres, ni com RCAT.
A ells dirigia el meu escrit i de passada a RCAT perquè continue amb el seu pensament que és el teu , el meu i el de Ferran i no es deixe portar per la demagògia al nord del Sènia que és letal per a nosaltres els independentistes valencians..
Salut i repúbliques (amb S final)
Víctor
que hi pinta Valencia?
No entenc els comentaris de Ferran i Victor Baeta, que vol dir tot el referent a Valencia, estem parlant de Catalunya , de la independència de Catalunya ,que ja tenim prou feina. Els demes que s'espavilin i si volen quelcom que votin quan es l'hora.
D'acord amb en Baeta
Estic absolutament d'acord amb això que diu en Baeta: cal recolzar als valencians en tot el que es pugui, però han de ser ells els que liderin el seu alliberament; després ja arribarem a la confederació, la federació o el que sigui; la nació som tots, i cadascú té el seu país.
Compte ara, amb l'acció política més enllà del Sènia.
Fins ara tota acció política més enllà del Sènia provinent des de Catalunya, ha estat de consum intern exclusivament per a Catalunya. Els partits 'independentistes' com es va veure la nit del 10 al Fossar (intervencions de SI) utilitzen el 'valencianisme políticament català' per passejar-lo per Catalunya. ERC fins ara també ho ha fet. Encara que ningú creu en l'eficàcia, més bé tenen clar que aquesta acció és letal per a l'independentisme valencià i/o català, però d'aquesta manera els dirigents d'aquests partits a Catalunya s'estalvien ser titllats de 'regionalistes espanyols' per l'esquerra pre-política, l'esquerra independentista. A més, sempre hi ha valencians disposats ha apuntar-se. Quede clar que aquesta opció és legítima, tan legítima com la dels partits espanyols que es presenten en València, però per aquest camí a fe de Déu vos assegure que els valencians no ens despenjarem d'Espanya, Sols des de uns plantejaments políticament sobiranistes valencians: Per damunt dels valencians ningú! tal vegada tinguem una oportunitat. És el que crec.

Ara sembla que hi haurà un acord amb ERC i SI. Per a Catalunya em sembla perfecte, sempre i quan Carretero entre al parlament de la metròpoli de l'Imperi terminal. Si fan maniobres per deixar-lo de costat, desconfieu, serà una martingala més. Les declaracions de Boix no m'han entusiasmat precisament, I respecte al País Valencià, una vegada més es voldrà anar pel camí de la demagògia, fer candidatures que sols s'utilitzaran per ser passejades per Catalunya. Reagrupament s'hauria de despenjar d'això, a no ser que pense que 'Paris bé val una missa'. Us ve ben assegure que voluntaris no faltarien, voluntaris amb l'objectiu de dissoldre's en el futur a Catalunya i d'exiliar-se de València. La seua catalanitat està en funció del mercat i la 'política catalanista' a València és un pas: independència? sobirania? Això per aquests ni ací, ni allà. Sols cerquen llocs de treball i mercat de la ma del 'catalanisme' i una vegada aconseguit, fan com Sant Vicent s'espolsarien les espardenyes en sortir de València.
Si s'arriba a un acord amb ERC i SI a Catalunya que ens assegure presència a Madrid bé. Però si el volen fer extensiu al País Valencià crec que Reagrupament hauria de deixar clar que més allà del Sènia nosaltres no anem. Una altra cosa seria que partits sobiranistes valencians pactaren amb partits catalans, de igual manera que en el seu moment ho varem fer amb partits espanyols com EUPV... Llavors, parlem-ne.
------------------
NOTA:
CDC si ha estat respectuós i ha pactat amb el BLOC, de tu a tu, per a les europees, el problema és que els convergents no són sobiranistes.

SI, no
Encara n'hi ha que penseu en una coalició amb SI? Encara no us heu adonat de que son els enviats d'Espanya per a destruïr el moviment desde dins?. Us en farieu creus de com utilitzen la gent de bona fe pels seus propòsits. Encara confio una mica en la saviesa de Carretero i Junqueras, per d'alguna manera no deixar-se entabanar, però ajudem-los una mica, sense caure en les trampes solidàries de la unitat, perque sí.
El nom
La coalició amb ERC i Si necessitarà un nom en comú, i haurà de ser extrapolable amb més importància encara a les eleccions d'àmbit nacional.