Reagrupament i CDC s'associen per assolir l'estat independent

Joan Carretero i Artur Mas al Pavelló de la Mar Bella (18-11-2012)

La Junta Nacional de Reagrupament ha aprovat una proposta per la qual Reagrupament esdevé entitat associada amb Convergència Democràtica de Catalunya. Aquesta proposta haurà de ser ratificada per l’assemblea de socis de Reagrupament que es convocarà formalment els propers dies per al proper dia 17 de novembre a Vic.

L'acord preveu que Reagrupament i CDC es reconeixen mútuament la voluntat decidida de tirar endavant un procés de transició nacional que culmini en l’assoliment d’un estat independent per a Catalunya i posen els mitjans per treballar-hi conjuntament. Aquest acord serà vàlid mentre les dues formacions mantinguin clara la seva proposta política de dotar Catalunya d’un estat propi i fins a la consecució d’aquest objectiu.

Reagrupament, com a partit, concorrerà a les eleccions de caràcter general, és a dir, les no municipals, al costat de CDC i les agrupacions locals i sectorials de Reagrupament i CDC col·laboraran activament en les iniciatives que es duguin a terme.

La presència de representants de Reagrupament a les diferents llistes electorals s’establirà de mutu acord en cadascuna de les eleccions.

Què faran ara, però, amb en Duran?
Abans volia dir CDC i no CIU. Què faran ara, però, amb en Duran? Potser en Vila d'Abadal també s'ajuntarà amb el seu nou partit a CDC i tal vegada, juntament amb altres grups petits, tots faran pinya perquè ERC també utilitzi la seva força per anar plegats a declarar la independència o es reduirà tot en una lluita de titans entre CDC i ERC? Això seria una Merda. ERC és més un perill del que pugui semblar, segons la seva actitud tot podrà fer figa, esperem que no es deixin absorbir pel seu propi suflé! Mas havia d'haver sortit més reforçat aleshores, ara estaríem encara més avançats. Però com que pensar això ara és fer ciència ficció, el que cal és anar tots plegats molt més en compte. Doncs, el suflé és esponja i els catalans més que mai necessitem ser durs i compactes com una roca.
Guionista i actor
El peix al cove i anar al gra s'han trobat! S'ha de reconèixer que li ha costat força a CiU veure-hi tan clar com Reagrupament. Les coses tot i semblar oposades tenen sovint alguna semblança, sobretot quant als efectes. Amb el guionista i l'actor junts ara sí que és segur que anem cap a la declaració unilateral d'independència.
Guionista i actor
El peix al cove i anar al gra s'han trobat! S'ha de reconèixer que li ha costat força a CiU veure-hi tan clar com Reagrupament. Les coses tot i semblar oposadestenen sovint alguna semblança, sobretot quant als efectes. Amb el guionista i l'actor ara sí que és segur que anem cap a la declaració unilateral d'independència.
Reagrupament esdevé en la pràctica l’eix de l’acció política independentista
Els independentistes s’uneixen.
Reagrupament després dels acords fets amb ERC, la CUP i ara CDC, esdevé en la pràctica l’eix de l’acció política independentista a Catalunya

CDC i Rcat, sí CiU i Rcat, no
Si Convergència trenca amb Unió em sembla bé, si no és així els nostres vots a les eleccions serviran , en part, perquè Unió tregui més diputats. Qui ens assegura que aquests seran independentistes ? Com podran votar la mateixa llista el Sr. Duran i el Sr. Carretero ?

Carles Puigdemont ha de fer un "pas al costat"?
 Sí
 No