Reagrupament dóna suport a la iniciativa de l’ANC per demanar al Parlament una declaració d’independència

La Junta de Reagrupament demanarà als seus associats que col·laborin en la campanya de recollida de signatures de l’Assemblea Nacional Catalana
Reagrupament considera que la via del dret de petició és l’encertada, ja que des de la ciutadania es legitima la cambra catalana perquè tiri endavant la declaració unilateral d'independència

Reagrupament Independentista valora molt positivament la campanya que fa pocs dies va anunciar l’Assemblea Nacional Catalana anomenada “Signa un vot per la independència”, mitjançant la qual es vol demanar al Parlament de Catalunya que, un cop s’esgotin totes les vies per convocar una consulta i en cas que l’Estat espanyol la impedeixi, declari la independència unilateralment.

Aquesta iniciativa, vehiculada a través del dret de petició, que és un dret reconegut per la legislació catalana, espanyola i internacional, entenem que té per objectiu legitimar la cambra catalana per un mandat directe de la ciutadania, a través de la recollida de signatures, perquè porti a terme la declaració unilateral d’independència (DUI).

A Reagrupament ens satisfà especialment aquesta proposta perquè des de sempre hem defensat que la via per arribar a l’estat propi era la proclamació unilateral d’independència des del Parlament de Catalunya; una decisió que, amb posterioritat seria referendada per la ciutadania catalana mitjançant la convocatòria d’un referèndum, amb plenes garanties i segons la nova legalitat catalana creada a tal efecte, no sota el marc jurídic constitucional espanyol, que és contrari al dret a l’autodeterminació.

Des de la junta directiva nacional de Reagrupament demanarem als nostres associats que participin activament en la recollida de signatures per exercir el dret de petició i, en aquest, sentit, ens posem a disposició de l’ANC per col·laborar en la campanya.

Informacions relacionades: