Reagrupament abandona "Junts per Sant Just" per la seva integració al Govern municipal amb el PSC i ICV

Comunicat públic Reagrupament Independentista Sant Just Desvern
(Sant Just Desvern, 27-06-2011)

En relació a les eleccions municipals del 22 de maig i la posterior constitució del nostre Ajuntament, el posicionament de l'agrupació local de Reagrupament Independentista de Sant Just Desvern és la següent:

Els associats de Reagrupament Independentista de Sant Just Desvern comuniquem als nostres conciutadans en general i als nostres votants en particular que respectem la decisió presa per Esquerra Republicana de Catalunya i els independents integrats en la coalició Junts per Sant Just  de formar part del Govern municipal amb el PSC i ICV.

Tanmateix no ens és possible compartir aquesta decisió, i per coherència política creiem que l'actitud més correcta és l'abandonament de la coalició alhora que continuarem treballant per la regeneració democràtica, per l'excel·lència en les decisions municipals i per la independència nacional des de fora de l'Ajuntament.

RCat Sant Just Desvern, 27 de juny de 2011

Al Cèsar .....
Al Cèsar allò que és del Cèsar, i a Rcat. la excel·lència i el saber fer i mantenir-se fidel al seu ideari per sobre de tot, renunciant a l'atractiu del poder si és necessari. Felicitats companys i companyes per la decisió.
Mes mea culpa??
Rosa Maria, el teu anàlisi es molt correcte des de la distància i sense tenir més info interna.
Jo com a coordinador vaig signar el protocol de la coalició, però veient com anaven distorsionant-se les "coses" vaig dimitir dues setmanes abans de les eleccions davant del grup municipal i de l'executiva, fos quin fos el resultat.
I el resultat ha sigut el que ha sigut finalment. TRIPARTIT A LA DURA.
MEA CULPA
Trobo molt lloable que us retireu de la coalició, si el soci principal fa quelcom que no compartiu. Ara bé, el que em sembla és que la coalició no es va fer com s'havia de fer. Perque aquests termes polítics, ja havien de ser aclarits abans d'ajuntar-se. No pot ser que unes persones us hagin donat el seu vot confiant en vosaltres i ara no serveixi per a res, o, pitjor, per afavorir aquest pacte que ara blasmeu. Com es pot confiar en Esquerra? Potser si que els pactes es van fer a corre-cuita, però això no treu que ara us pregunteu si la gent, tornarà a confiar en vosaltres per a donar-vos un vot del qual no en podeu respondre i que ha servit per a tornar a fer un tripartit? Reagrupament té un nom, uns actius, que s'han de fer valdre i s'han de saber negociar i si no és possible la coalició, doncs no passaa res. Al cap i a la fi, ara encara ha sigut pitjor. I no val a dir només, mira que honorables que som, sense entonar també un mea culpa, per no haver fet les coses millor. Crec que aquest mea culpa el deveu a totes les persones que us van votar, acompanyat d'un ferm propòsit d'esmena, resultat de la vostra capacitat d'anàlisi i d'aprenentatge de les experie`ncies.
Felicitats
Cal felicitar els companys de Sant Just per la seva honestedat i coherència. Van treballar fort per la candidatura però quan les coses s'han torçat. o més aviat els socis s'han desviat del camí traçat, no han dubtat en actuar amb fermesa.
Segur que aquesta decisió no serà en va i molta gent sabrà apreciar aquest gest.

Salut i força!