Ignasi Planas és elegit candidat de Reagrupament a l’alcaldia de Barcelona

L’Assemblea de Barcelona va escollir ahir per unanimitat a Ignasi Planas, advocat de 43 anys, com a candidat a l’alcaldia de Barcelona a les properes eleccions municipals.

La nostra gran responsabilitat és transformar Barcelona en la capital d’un estat i perquè això succeeixi és necessari que la ciutat estigui governada per forces independentistes”,  va afirmar Planas. El candidat va destacar el moment històric en que es troba el procés, amb vistes a l’Onze de setembre i especialment el referèndum del 9N14.

Planas ja va ser cap de llista del partit en les anteriors eleccions municipals, on Reagrupament formava part de la coalició Unitat per Barcelona. En segon lloc després d’Ignasi Planas hi figura Pilar Altarriba, vinculada al partit des dels seus inicis al 2009 i en tercera posició l’actual conseller del barri de Sant Martí, Francisco Garcia.

Nosaltres hi hem de ser. Com  a patriotes, és necessari que Reagrupament estigui a les eleccions municipals per fer que a Barcelona hi governi l’independentisme”.  Tot i que s’hi presenta amb candidatura pròpia, Planas va recordar que Reagrupament és un partit transversal que accepta la pluralitat ideològica a les seves files i que sempre s’ha tractat d’unir forces —tot i que siguin de diferents partits polítics—, per tal d’aconseguir un mateix objectiu: la independència de Catalunya.

Planas va reconèixer que a molts partits polítics “encara hi prevalen els interessos de partits als interessos generals i això passa encara més a les eleccions locals ” i va voler deixar palès aquest no és el cas de Reagrupament. El candidat va invocar als pilars fonamentals del partit després de la independència. Un d’ells és la democràcia, manifestant la necessitat de tenir una base “radicalment democràtica”  i va plantejar que “davant la crisi el que correspon és més democràcia i més transparència”.

També va apel·lar a una “revolució del seny ”, és a dir, a fer servir el criteri català per portar a terme polítiques que siguin justes i positives per la societat.

El coordinador de Barcelona, Marc Viñolas, va ser l’encarregat d’introduir l’elecció de Planas de qui va encomiar-ne la dedicació en l’anterior campanya electoral al 2011. Viñolas va destacar el paper que Reagrupament va tenir en les passades eleccions municipals per que Jordi Portabella entrés com a únic regidor d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona i va recordar que la candidatura de Reagrupament “no és excloent si no que busca sumar”.

Ignasi Planas és nascut a Barcelona el 29 d'agost de 1971 i és advocat, ha estat jutge a Girona (2008-2011), conseller nacional de CDC, president de l'associació Catalunya Estat Lliure i és president de la Federació Catalana de Rugbi des de 2009, esport de què ha estat jugador durant disset temporades amb el Club Natació Barcelona. Com a autor, ha publicat el llibre El catalanisme ha mort. Visca Catalunya!  (Duxelm, 2007).