Després de la crida

3a assemblea de Reagrupament - Vista general amb els candidats dalt de l'escenari
(Barcelona, 23-07-2010)

Reagrupament Independentista encoratja tots els independentistes a no desanimar-se encara que la Crida per a la Solidaritat Catalana no hagi reeixit, atès que tant CiU, com ERC, com ICV com les CUP han declinat la invitació que els ha estat feta.

Reagrupament Independentista vol continuar treballant per conformar una única candidatura transversal que proclami la independència de forma unilateral des del Parlament de Catalunya la propera legislatura i recorda que, en aquest sentit, està a la disposició de Democràcia Catalana per a treballar en la creació d’una coalició que permeti presentar aquesta candidatura transversal la propera tardor.

MAI SEREM UN ESTAT SI ELS QUE TENIM UN MATEIX OBJECTIU NO ENS UNIM
Senyors, prou JA . Seré clar i com jo pensen molts, per lo menys 20 o 25 persones que conec imagineu-vos el numero de persones que poden ser.

Com a ciutada vull el millor per catalunya i en aquest ordre tenim dues prioritats:

1. La independencia de Catalunya
2. En el cas que no fos possible la seguent legislatura, un govern nacionalista que defensi el nostre pais i que NO ES REPETEIXI EL TRIPARTIT

Llavors un valora les seguents alternatives, si hi ha una gran coalicio de forçes independentistes REAGRUPAMENT, SOLIDARITAT CATALANA; LES CUP, Partit republica, ... Catalunya accio, UNC, i molts mes VOTAREM AQUESTA CANDIDATURA

PERO SI NO S´UNEIXEN AMB UNA FORÇA FORTA I AMB GARANTIES D ENTRAR AMB FORÇA AL PARLAMENT, no es pot perdre vots que NO comptin llavors VOTARIEM A CIU, per garantir un nou govern i nacionalista.

ES A DIR SI no feu l esforç d unir-vos i reagrupament i solidaritat catalana va cada un en solitari, es la derrota del INDEPENDENTISME i de vostes i MOLTS ENS VEUREM OBLIGATS A FER VOT UTIL CONTRA EL TRIPARTIT

I ara SI
i ara encara una nova llista.... si això sembla un boicot de la dreta! Si us plau, des del principi que us segueixo i combrego amb les vostres idees, però si no s'aconsegueix ajuntar les candidatures, no es farà res. Prou personalismes i a mirar més per tothom, que tant Laporta Laporta ja em comença a tocar els collons, ja que només aconseguirà vots populistes. És convenient ajuntar populisme i seny.
No té sentit
¿Per què el senyor Laporta -ara que ha decidit entrar a la política -no s'ha fet militant de Reagrupament i s'ha posat a treballar com un mes, per el partit i per aconseguir la independència per Catalunya? ¿Per què el Sr. Uriel Bertran no va fer-se militant de Reagrupament quan aquest es va constituir com a partit? ¿Per què el senyors mencionats creen un "partit" nou i demanen a la resta de partits ja constituïts que s’uneixi’n al seu en una sola candidatura a les eleccions?

Al plantejar aquestes preguntes, no busco, ni soc ningú per fer-ho, posar en dubte la sincera aspiració del Sr. Laporta a aconseguir un país lliure. Amb aquestes preguntes, el que poso en evidencia és l’afany de protagonisme del Sr. Laporta. Si el senyor Laporta no s'ha fet militant de Reagrupament, posant-se el seu servei i a treballar pel seu país, i per contra ha constituït un nou "partit , és perquè a mes de voler la independència per Catalunya, vol aconseguir també el màxim de protagonisme personal.

Arribo a la conclusió que el Sr. Laporta i el Sr. Bertran comparteixen les idees de Reagrupament, però, no pas les formes. I per aquest motiu, trobo desaconsellable que Reagrupament segueixi l'estela de Solidaritat Catalana i es deixi portar per el seu afany de protagonisme. Estic convençut que Reagrupament té les portes obertes per tot aquell Català que desitgi la llibertat del seu país. Per tant, crec que el que haurien de fer els tres senyors constituents de Solidaritat Catalana es fer-se militant de Reagrupament i posar-se a la disposició del partit i de Catalunya.
Joan i Joan, Laporta i Carretero; feu el punyetero favor de posar-vos d'acord i aneu plegats a les eleccions. Ara toca anar junts. Les dues propostes (Solidaritat i Reagrupament) volen el mateix i volen aconseguir-ho per la mateixa via; per tant, poseu-vos d'acord, sumeu i aneu de la ma.
SOM UNA NACIO !
Ningú no és completament lliure de decidir si no es coneixen totes les opcions. SOM UNA NACIÓ. NOSALTRES DECIDIM !
I QUÈ DECIDIM ?
Com es pot decidir sobre una cosa que no es coneix?
Quina taxa de coneixement dels postulats i forces independentistes emergents tenen la majoria de catalanes i catalans ?
Tothom sap la feina que fan i els projectes que tenen?
La resposta és: NO.
El fet de que els qui estem interessats en el projecte independentista del nostre País llegim, en premsa digital, blogs, webs, articles a diferents pàgines d'internet, tot el que es va cuinant, no vol dir que arribi a tothom.
Primer de tot els compromesos de la base hem d'estar segurs de les intencions del promotors. Com si no podem creure i engrescar els escèptics ?
UNITAT, SI ! però primer CONFIANÇA. Amb la seguretat que no serem traïts és més fàcil fer el camí. Necessitem signes de compromís inequívoc per poder caminar endavant sense por a que ens apunyalin per l'esquena, per avançar amb tranquil.litat.
UNITAT, SI ! amb generositat.
Si en l'independentisme tenim tanta i tanta gent Intel.ligent, patriota, compromesa i amb tant bona retòrica només hauria de ser qüestió que les idees, comentaris i raonaments d' aquestes persones arribessin arreu.
Hi ha molta feina fer, entre els que JA estem convençuts i a fora de la nostra esfera , mireu si n'hi ha !
QUAN TOTHOM O LA MAJORIA DE CATALANES I CATALANS CONEGUI TOT EL QUE ES COU, LLAVORS, NOMÉS LLAVORS SERÀ VER EL FET DE PODER DECIDIR.
Entretant millor canviar el temps verbal:
SOM UNA NACIÓ. NOSALTRES DECIDIREM ! SI ENS DECIDIM ! ! !