Candidatures presentades a la III assemblea de Reagrupament Independentista

Els caps de llista i altres candidats en el moment de la proclamació durant la 3a. Assemblea

Candidatures  presentades perquè siguin votades a la 3a. Assemblea de Reagrupament independentista (punts 5 i 6 de l'ordre del dia):

1. Candidatura Joan Carretero

Benvolgut associat,
Benvolguda associada,

Us presento la candidatura que, com a president de la junta directiva de Reagupament, sotmeto a l'aprovació a la 3a Assemblea "Units pel futur" perquè sigui la plataforma electoral a la qual doni suport la nostra associació a les properes eleccions al Parlament de Catalunya.

Des del 18 d'abril de 2009, en què vaig plantejar públicament la necessitat d'una candidatura transversal d'ampli espectre que proclami la independència de la nostra nació al Parlament de Catalunya, vaig adquirir el compromís que hi hauria aquesta candidatura. Durant aquests mesos, tots els que hem compartit aquest projecte hem dut a terme una feina intensa que sabem decisiva per al futur del nostre país. En primer lloc, doncs, vull expressar el meu agraïment per l'esforç i el treball de totes les persones que m'hi han acompanyat i han contribuït a fer realitat que ara ja comptem amb una magnífica candidatura amb excel·lents perspectives electorals. Construir un projecte d'aquestes característiques és una feina d'equip i Reagrupament compta amb un gran equip integrat per gairebé 3.500 patriotes que, des de les seves diverses possibilitats, han contribuït a fer créixer l'organització i a difondre'n els objectius. Això no ho té cap altra organització cívica o política al nostre país.

La candidatura que presento ha estat elaborada d'acord amb els criteris de paritat entre gèneres i equilibri en la màxima representativitat  territorial possible. Les persones que integren cada llista, a més d'una reconeguda capacitat professional en el seu sector, compten amb una llarga trajectòria de compromís amb el país i de defensa de la seva llibertat com a nació. Vull agrair a totes elles la seva predisposició, com també a totes les que s'han ofert per a formar-ne part. Cada una d'aquestes persones podria fer seves les paraules de l'il·lustre Josep Trueta, metge de professió com jo mateix: "Ara i sempre estic al servei de la Terra".

Aquesta candidatura no és cap punt final. És un punt de partida per a aconseguir la nostra llibertat com a nació. Per això, tal com hem expressat en moltes ocasions i d'acord amb la noció que recull el significat estricte de la paraula "reagrupament", estem oberts que hi pugui haver coalicions amb altres forces polítiques que comparteixin amb nosaltres els mateixos objectius i funcionament democràtic.

Us demano que doneu ple suport a aquesta candidatura, per tal de fer possible la independència de la nostra nació, que no és cap somni remot, sinó una necessitat. Ara més que mai, estic convençut que l'embranzida del nostre projecte farà que esdevingui una realitat en molt poc temps.

Visca Catalunya lliure!

Joan Carretero i Grau