Comunicats

Fundación Príncipe de Girona

Reagrupament Independentista vol manifestar la seva repulsa a la visita que el príncep Felip de Borbó té previst fer a Girona aquest dimecres. Aquest acte és un més dels que darrerament un sector de la societat gironina ha anat organitzant i en els quals expressa el seu vassallatge a la monarquia espanyola. Bona part dels ciutadans i ciutadanes de Girona han deixat clara en múltiples ocasions la seva posició contrària a la família reial espanyola, a la monarquia i als borbons.

Bandera de Kosovo
(Catalunya, 12 de juny del 2011)

Davant la confirmació que el Govern d'Andorra ha reconegut oficialment la Independència de Kosovo, Reagrupament Independentista vol felicitar el Govern d'Andorra per aquesta iniciativa valenta i agosarada. Andorra ha passat a ser el 76è estat que reconeix Kosovo. Reagrupament també vol felicitar de forma oficial el Govern i el Poble kosovar.

Tot a punt per a la 4a. Assemblea Nacional de Reagrupament

Reagrupament Independentista celebrarà la seva IV Assemblea Nacional el proper diumenge, 19 de juny, al Cinema Vigatà de Vic . Poden assistir a l’Assemblea, amb plenitud de drets, els associats fins a la data de convocatòria de la 4a Assemblea i que estiguin al corrent de pagament omplint la butlleta d'inscripció  abans del dia 15 de juny del 2011. El preu d’inscripció és de 10€ que s’abonarà el dia de l’Assemblea.

Des dels nostres orígens Reagrupament ha representat la lluita per la independència de Catalunya i la regeneració democràtica del nostre país. És des d’aquestes premisses que hem de manifestar el nostre total rebuig davant la decisió del regidor electe per Reagrupament a la localitat de Tremp, Joan Pascual, al pacte acordat amb el PSC per obtenir el govern local.

Coordinadors regionals elegits per les assemblees respectives

Les assembles regionals que han tingut lloc aquest cap de setmana i els darrers dies arreu del territori han elegit els coordinadors de cada una de les regions. La relació de persones elegides és la següent:

• Alt Pirineu i l’Aran:  Pere Real i Balaguer
  • Barcelona comarques:  Joan Vila Planas
  • Barcelona ciutat:  Marc Viñolas Prat
  • Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre:  Gerard S.V.
  • Catalunya Central:  Ramon Payàs Capell
  • Girona:  Carles Bonaventura i Cabanes
  • Lleida:  Francesc Morreres i Sisó
  • Penedès:  Ricard Cabré Rigat
I tu, encara no t'has reagrupat?

Dissabte vinent dia 4 de juny  tindran lloc les assembles per a l'elecció de coordinadors regionals de forma simultània arreu del país. Les assemblees seran de 10 a 14 hores  del matí als municipis que figuren a continuació. Els candidats que s'han presentat figuren més endavant.

Llibres ressenyats per 'La Veu'

Per Sant Jordi, aprofiteu per adquirir llibres (i roses) i regaleu-ne. Si ens permeteu de fer-vos algunes recomanacions us aconsellem també que doneu preferència als llibres que estiguin escrits en la llengua d'aquest país. Penseu que el Tribunal Constitucional va considerar fa uns mesos que això -donar preferència a la llengua pròpia- és contrari a la Constitució espanyola. De tant en tant deixeu-vos anar i exploreu altres vies.

Ignasi Planas

Ignasi Planas és el número 4 de la llista d'Unitat per Barcelona. És membre de Reagrupament Independentista, on va tenir un paper molt destacat com a ponent de la Constitució de Catalunya  presentada a la 2a. Assemblea.

Relleu a la coordinadora comarcal del Baix Llobregat
(El Papiol, 26-02-2011)

L'assemblea celebrada al Papiol ha aprovat la renovació de la coordinadora, constituïda el 23 de gener de 2010, ja que es considerava que havia acomplert amb una etapa caracteritzada per la irrupció i la implantació de la nostra associació, la campanya a les eleccions del Parlament i la posterior reflexió postelectoral. La nova coordinadora està constituïda per Maria Balsells i Julià, Ivan Barquero Majuelos, Boi Fusté Carbonell, Imma Prat Serra i Xavier Serraïma Petit.

Columnes Puig i Cadafalch / Foto: directe!cat

El proper diumenge 27 de febrer del 2011 a dos quarts de dotze del migdia es farà la inauguració de la restitució de les Quatre Columnes de Puig i Cadafalch a la muntanya de Montjuïc, a Barcelona, que es van erigir com a monument a la nostra Nació l’any 1918.

És un acte de restitució d’un símbol nacional, i és per això que fem la crida als associats de Reagrupament a ser-hi presents.

El PSC veta que la placa commemorativa de les columnes es dediqui als "patriotes catalans de tots els temps"

Després de nombrosos retards en les obres -el procés de restitució va començar ara fa vuit anys i mig- les columnes de Puig i Cadafalch formen part del paisatge de Montjuïc des del passat 7 de desembre, dia que van retirar-se les bastides i va donar-se la construcció per finalitzada. A més, la data per la inauguració formal del monument patriòtic també s'ha endarrerit diverses vegades, i s'havia parlat de finals de desembre o del 12 de febrer abans de fixar el diumenge 27 de febrer com a data definitiva.

Segons que informa el directe!cat , les pressions de la Xarxa d'Entitats Cíviques i Culturals  han permès que l'Ajuntament de Barcelona traslladés la inauguració d'un dia feiner a una jornada festiva, el diumenge 27 de febrer, i s'està organitzant un programa d'actes que comptarà amb la presència de la banda municipal i amb l'actuació de colles castelleres que aixecaran construccions al voltant de les columnes. Els organitzadors de l'acte també han fet extensives les invitacions a tots els 947 municipis del Principat, en considerar que no es tracta d'un monument barceloní sinó que representa tot Catalunya.