BCN World i Tecnoparc

Ferran Pujol i Benlloch
Ferran Pujol i Benlloch
Associat a Reagrupament

Una de les definicions més acceptades d'intel·ligència és "la capacitat de l'individu d'adaptar-se al medi". Anar en contra de la força majoritària només pot respondre a dues raons: per motius ètics i morals que impossibiliten acceptar un corrent majoritari i això significa vestir d'èpica i persistència la lluita; o bé per incapacitat d'acceptar la realitat en la qual haurem desenvolupar-nos.

En el mateix moment que es va crear Port Aventura es va iniciar un camí cap a un determinat model de turisme. La realitat ens deia que si el projecte funcionava hauríem d'anar aprofundit en aquest model. En aquell instant va sorgir la força de reacció contrària (ben estudiada en física) on el seu objectiu és transformar el model. Qualsevol model alternatiu és bo menys el que ja s'ha iniciat, per això molts d'aquests agents defensaran el 'turisme cultural' (que algú m'hauria d'explicar en números), el 'turisme gastronòmic', 'el turisme ambiental', etc.

El fet de proposar aquests 'models' com 'alternatius' els impossibilitava de fer-los realitat, mentre que si els enfoquem com a complementaris sí funcionen. L'exemple més clar és el Modernisme (Art Noveau o Modern Style) i Gaudí a la ciutat de Reus on té l'èxit com a oferta complementaria al nou turisme de la Costa Daurada. En el debat de Barcelona World (en el parc temàtic de Ferrari també) o en qualsevol altre que pot anar venint ha estat, com sempre en el nostre país, un debat que no s'ha bellugat del tòpic i la consigna. BCN World és una bona notícia pel territori, com ho va ser Disney World per a Oregon. El que hem de fer és copiar, interpretar i millorar les experiències d'altres zones que tenen aquest model com a punt màxim d'atracció.

Primer de tot, la Costa Daurada deixa enrere l'amenaça que teníem quan només oferíem sol i platges. Ara ja tenim un punt diferencial respecte la nostra competència mediterrània. En segon lloc, tenim un repte que pot ser una gran oportunitat econòmica, i Reus, especialment.
Tots aquest parcs es fonamenten amb un R+D tecnològic brutal. Tenen en les noves tecnologies la base per ofertar noves atraccions i nous punts calents d'atenció i reclam. Els simuladors, la informàtica, els jocs virtuals, la relació parc-visitant, la telefonia mòbil i els seus aplicatius, etc, formen part de l'essència de l'oferta d'un  parc temàtic.

Per a moltes empreses de desenvolupament de programes recreatius és importantíssim ser a prop dels seus clients i poder fer proves, demos, etc. Tenint en compte que hi ha empreses micro, empreses mitjanes i empreses grans en aquest sector, moltes com a partners entre elles.
El Tecnoparc, a Reus, pot ser la gran oportunitat de configurar un clúster tecnològic únic al sud d'Europa, recolzat per una infraestructura universitària. Això permetria equilibrar els llocs de treball 'de baixa qualitat' que alguns esgrimeixen per oposar-se al projecte. És per això que cal felicitar-nos de tenir al front dels principals ajuntament de la zona alcaldes de partits amb sentit de govern.

5.873 lectures

Comentaris (0)

Afegir Comentari

Escriu els caràcters de la imatge.

Prem aquí si no reconeixes el codi.

L'enquesta

La sentència està cuinada i ben cuinada?
 I ara... que malpensats....
 Cuinada i ben macerada...
Jordi Gomis. En memòria

Twitter Reagrupament